Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva er forskjellen mellom gibson lp.......


mickid

Anbefalte innlegg

Standard har burstbucker pickups, binding, ofte eksklusiv topp (flammelønn etc.), og man kan velge mellom 50- og 60-talls hals.

Studio har ingen binding, litt slappere topp, 490R og 496T pickups (ikke nødvendigvis dårligere, men litt mindre futt)

Classic har 498R og 500T pickups, binding, pre-aged inlays (de er gulnet for å se eldre ut), og ofte et litt overall vintage utseende. Pickups på classic kommer uten deksel. På classic kan man velge mellom 50- og 60-talls hals (tykk eller tynn).

Supreme har binding på headstock og noen usannsynlig fete finisher, ellers tror jeg ikke det er rare forskjellen fra standard.

Special/faded LPer kommer uten carved top, som gjør at de ser utrolig mye kjipere ut. De har også kuttet ned på antall lag med lakk, som gjør at de ser litt mer brukte ut.

Alle sammen har mahogni kropp og hals (bortsett fra Zakks signatur som har lønnehals)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supreme har binding på headstock og noen usannsynlig fete finisher, ellers tror jeg ikke det er rare forskjellen fra standard.

FEIL..

Supreme har AAAA-lønnetopp og BAKSIDE, pluss at den har fler-lags binding, og IKKE MINST, den er uthullet invendig, så den er mer en semi-hollow enn en solid-body gitar i lyd og vekt...

Den har også litt andre innlegg på gripebrett og hode..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, ingen grunn til å bli slem :P Jeg var innpå noe hvertfall. Lønnetopp (og bakside, for de som trenger en ekstra pen slik å herpe med beltespenna) har jo standarden også, graderingen har jeg ikke peil på.

Beklager at jeg ikke hadde snøring på innsiden *bøye seg i støvet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.