Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2 x Boss Blues Driver BD-2


askret

Anbefalte innlegg

Har 2 stk av Blues Driveren BD-2, og i går kveld fikk jeg moddet den ene, med Monte Allums Blues Stack Plus mod. Står om den litt nedover i linken her: http://www.monteallums.com/pedal_mods.html

Gjorde alt unntatt LED-modden... er ikke så begeistret for den superbrighte blå led'en lenger....

Har prøvd begge to en del i dag, og har vel egentlig ikke konkludert med noe fornuftig enda.. Så det betyr nok at det ikke er store forskjellen på original og moddet pedal... Har ikke noen lydklipp å komme med, kanskje jeg får ordnet noe i løpet av helga.. Har brukt looperen foran pedalene, for så å bytte mellom de på identisk spilling.

En ting har jeg merket meg, og det er at den modda låter bedre på full gain enn den originale, ikke så krass i tonen. Men hvor ofte bruker man denne pedalen på full gain..... Ellers liten forskjell så langt.

Men et bilde av testoppsettet kan jeg komme med! Looperen havnet utenfor bildet.......

2xBD2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er det tilbake til at det er rød diffus LED som er bra :D

Man kan jo kontrollere hvor sterkt LED-en skal lyse.

Et triks jeg bruker neon ganger er å pusse super bright blue leds med veldig fint sandpapir.

Tilbake til topic, det er veldig kjekt å ha to identiske pedaler når man skal teste mods. det er ikke alltid en MOD er noe bedre i det heletatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den derre Blues Driveren er for meg en merkelig pedal. Den ene dagen kan jeg føle at den låter konge, den neste dagen låter den for meg direkte drit!!! På samme amp.

Jeg har en versjon med en såkalt Keeley-mod, og har åpnet den og kan ikke se de helt store forandringene fra orginalen.

En hjemmemekka tubescreamer derimot, slår aldri feil.

Nå det gjelder blue-leds, så IKKE hør på Greener!! Det er fortsatt like tøft. Enda mer harry og enda tøffere er jo rainbow-leds, som er lyssterke og skifter farge i teoretisk alle regnbuens farger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.