Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Eleven rack: Kjøpe brukt eller nytt?


kenneho

Anbefalte innlegg

Hei,

etter mange gode tips i tråden http://forum.gitarnorge.no/topic/50726-gaa-for-guitar-rig-el-i-stedet-for-forsterker/page-2#entry639477 ser det ut til at jeg kommer til å gå for å kjøpe Eleven Rack. Primært skal jeg bruke den til å spille hjemme, og eventuelt en konsert/øving i ny og ne. Driver (altfor) lite med innspilling for tiden, og ser da ikke helt behovet for Pro Tools.

Det som er viktig for meg er at det er god lyd, men det mindre viktig at det er et stort utvalg i antall amp-simuleringer og/eller effekter. Vil tro jeg blir fornøyd hvis jeg har noen få gode Fender-, Vox- og Marshall-simuleringer.

Sett utfra lyd-perspektivet, er det noen grunn da til å kjøpe en splitter ny Eleven Rack? Jeg mener, blir kvaliteten på amp-simuleringene betydelig forbedret fra versjon til versjon, eller det er først og fremst nye features som kommer med på nye versjoner?

Er inneforstått med at man sannsynligvis ikke får med noen garanti på bruke Eleven Rack'er, men vil tro de fleste behandler utstyret bra nok til at det ikke går i stykker med det første.

Mvh Kenneth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du Eleven Rack så får du med Pro Tools (i allefall dersom du kjøper nytt) og du trenger forøvrig Pro Tools for å kunne styre uniten fra en PC/Mac... eller legge inne andre folks lagrede presets...

Det finnes pr. idag ingen offisiell editor. Det finnes forøvrig en "amatør" editor som fungerer hos noen, men ikke hos alle og kun på Windows...

Så du trenger Pro Tools... dessverre...

Dersom du kjøper en ny så tror jeg fortsatt du bør oppdatere til nyeste firmware som jo gir noe amp-simuleringer osv... ingen forskjell til en brukt mao... bare at det antagelig er siste firmware på en brukt 11R.

I tillegg, så er det noen brukerregistreringer som du ikke kan endre til eget brukernavn, så den som selger må overlevere kontoen til den som kjøper, så må kjøper endre passord... bare sånn at du er klar over det.

Som nevnt i siste innlegg i tråden du henviser til så har jeg bestilt meg en Kemper og det blir nok derfor å kvitte seg med Eleven Rack'en... så dersom du er intressert så PM meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11r er fint, har det selv og klarer å få til mye bra, men det er en enorm drawback at AVID ikke setter støtet skikkelig inn for å konkurrere med Kemper og Axe-FX. 11r har ikke blitt skikkelig oppdatert siden expansion pack'en kom, og det begynner å bli en god stund siden, og den oppdateringen inneholdt ikke så altfor mange forbedringer heller (var vel ikke mer enn to-tre flere amper, en vrengpedal, en delay samt en bass-amp).

Prismessig er den jo gunstig, i hvert fall på bruktmarkedet. Den har mindre hype rundt seg enn Kemper og Axe-FX, så det er mulig å skaffe seg en til ålreit pris.

Som hjemmestudio/øvingsverktøy er den for meg uvurderlig. Har liten erfaring med å bruke den live, til det syns jeg fortsatt rack/kabinett-løsningen er litt for mye å bære på. 11r + poweramp i rack veier fort like mye som et god rørtopp..., men det kommer vel en tid der jeg vil teste den ut live også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du Eleven Rack så får du med Pro Tools (i allefall dersom du kjøper nytt) og du trenger forøvrig Pro Tools for å kunne styre uniten fra en PC/Mac... eller legge inne andre folks lagrede presets...

Det finnes pr. idag ingen offisiell editor. Det finnes forøvrig en "amatør" editor som fungerer hos noen, men ikke hos alle og kun på Windows...

Så du trenger Pro Tools... dessverre...

Dersom du kjøper en ny så tror jeg fortsatt du bør oppdatere til nyeste firmware som jo gir noe amp-simuleringer osv... ingen forskjell til en brukt mao... bare at det antagelig er siste firmware på en brukt 11R.

I tillegg, så er det noen brukerregistreringer som du ikke kan endre til eget brukernavn, så den som selger må overlevere kontoen til den som kjøper, så må kjøper endre passord... bare sånn at du er klar over det.

Som nevnt i siste innlegg i tråden du henviser til så har jeg bestilt meg en Kemper og det blir nok derfor å kvitte seg med Eleven Rack'en... så dersom du er intressert så PM meg...

Takk for svar. Antar at man må ha en rimelig ny versjon av Eleven Rack for å få inn den nyeste firmware'en og dermed siste (versjonene av) amp-simuleringene? Hva skal man i tilfelle se etter for å sjekke dette?

EDIT: Med andre ord, hva taper jeg på å kjøpe en gammel Eleven Rack, foruten garanti?

Endret av kenneho
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Antar at man må ha en rimelig ny versjon av Eleven Rack for å få inn den nyeste firmware'en og dermed siste (versjonene av) amp-simuleringene? Hva skal man i tilfelle se etter for å sjekke dette?

EDIT: Med andre ord, hva taper jeg på å kjøpe en gammel Eleven Rack, foruten garanti?

Har ikke funnet noe om at det er forskjellige versjoner av 11R, bare firmware versjoner...

Min er i allefall siste skrik i så måte og halvannet år gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.