Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dali 104 - lite bass i den ene høyttaleren


Aphelion

Anbefalte innlegg

Merket nå at det er litt lite bass i den ene av mine gamle trofaste Dali 104. Tenkte først at det kunne ha noe med akustikken her i stua å gjøre, men når jeg kjenner på elementet så beveger det seg vesentlig mindre enn det andre. Det samme skjer når jeg bytter om på kablene også... Kan det være delefilteret som har tatt kvelden? Er dette verdt å fikse, eller er det bare å hive dem og kjøpe nytt? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du at det er høyttaleren og ikke forsterkeren? Forsøkt å kople om høyre og venstre høyttaler og sett om problemet følger høyttaleren eller utgangen på forsterkeren?

Har prøvd, burde kanskje skrevet det mer spesifikt i førstepost :P

Åpna høyttaleren nå, det eneste som møtte meg var masse bomull og et par kabelsko som var rene og pene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet er at den er "lettsprengt". Dvs at spolen subber litt, men ikke så mye at det lager typiske "sprengt"- lyder med klirring og det hele Man kan i enkelte tilfelle høre dette ved å legge hånden på ene siden av membranen, presse lett til den siden man har lagt hånden på, og bevege membranen inn og ut. "Kraser" det da, er det fare for at spolen tar større plass enn det den skal gjøre. :)

Sånne Dalier er det vel ikke umulig å få tak i nye elementer til. Det er små fine høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEH. Jeg surra, jeg trodde jeg hadde prøvd å bytte om på kanalene. Prøvde igjen nå, og da var problemet på motsatt side gitt :P Velvel, det er en forsterker jeg har på lån, så da får jeg vel leve med det til jeg får min gode gamle NAD tilbake fra service! Hahah :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.