Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Feedback på Black Metal tekst?


Anbefalte innlegg

Jeg er ganske dårlig på låtskriving, men tenkte jeg kunne høre litt hva som er dårlig og hva som kansje er bra...
Skrev dette akuratt, bare helt tilfeldig. Sto ute og så på månen, så begynte jeg å tenke...

Darkness cloaks the world
Day slowly turns to night
As the moon comes out
Emerging from the light

Air freezes cold as ice
Creatures of the light
Waiting for the night to pass
Shivering in fright

Night has come to stay

Som sagt, Black Metal er det jeg prøver på...
Håper jeg får noe feedback


Lenke til kommentar
Del på andre sider

hepp!

dette lukter jo BM lang vei, men det er nok ikke bare tekst som gjør greia.

nå veit jeg jo ikke hva slags fraseringer du har i hodet ditt.

skal dette være refreng, vers, bridge?

det var ikke så mye å gå etter her, men det kan jo absolutt funke, selv om man kanskje har hørt det før når det kommer til BM-tekster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tekst trenger ikke være så lang. "Dunkelheit" av Burzum, som teksten til toro1504 minner en del om, er for eksempel bare på to korte vers, mens sangen varer i over syv minutter.

When night falls
She cloaks the world
In impenetrable darkness
A chill rises
From the soil
And contaminates the air
Suddenly...
Life has new meaning

When night falls
She cloaks the world
In impenetrable darkness
A chill rises
From the soil
And contaminates the air
Suddenly...
Life has new meaning

Life has new meaning...
meaning


Med hensyn til toro1504 sin tekst så synes jeg den var klisjefylt og lite spennende. At kristenfolket skal frykte satan og mørke krefter har man gaulet om i en årrekke uten at det gjenspeiles i praksis. Definitivt på tide å finne på noe nytt!
Hadde fungert greit i 1992, men det er vel lov til å be om noe utvikling på tekstfronten etterhvert.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du ikke sikter på at den skal være drøyt kort eller gå i 30 bpm så burde du kanskje ha noen ganske heftige instrumental-partier i ermet ;)

Det skal nok bli mer en nok instrumental-parti ;)

En tekst trenger ikke være så lang. "Dunkelheit" av Burzum, som teksten til toro1504 minner en del om, er for eksempel bare på to korte vers, mens sangen varer i over syv minutter.

When night falls

She cloaks the world

In impenetrable darkness

A chill rises

From the soil

And contaminates the air

Suddenly...

Life has new meaning

When night falls

She cloaks the world

In impenetrable darkness

A chill rises

From the soil

And contaminates the air

Suddenly...

Life has new meaning

Life has new meaning...

meaning

Med hensyn til toro1504 sin tekst så synes jeg den var klisjefylt og lite spennende. At kristenfolket skal frykte satan og mørke krefter har man gaulet om i en årrekke uten at det gjenspeiles i praksis. Definitivt på tide å finne på noe nytt!

Hadde fungert greit i 1992, men det er vel lov til å be om noe utvikling på tekstfronten etterhvert.

Har nok en del inspirasjon fra dunkelheit, men tok ikke utganskpungt i å lage en ripoff akuratt.

Det må nok slukes noen ordbøker for at den skal holde BM-standarden! Altså, flere obskure fremmedord! :D

I will

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske dårlig på låtskriving,

Det eneste du evt. er dårlig på er selvbilde. For en forferdelig måte å starte en tråd.............

Låtskriving er som alt annet en treningssak. Det er ingen ting som gjør deg noe dårligere enn andre. Hva som er bra/dårlige tekster er jo også jævla subjektivt ass. Bare stå på å skriv så mye du klarer og hvis du sjæl er fornøyd så er'e mer enn bra nok. Så hver morra, se deg sjæl i speilet og si høyt "jeg er da like God som alle andre for helvete" og skriv til blodet spruter..........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.