Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem!


Mikkel W

Anbefalte innlegg

Hei! Først og fremst, jeg er ny på forumet og beklager hvis jeg bryter noen slags etiske guidelines ved å poste dette feil ellerno sånnt.

Jeg kjøpte en fender akustisk i sommer (regner med den er en av de aller billigste modellene ettersom den kosta ca 1500-2000 kr)

Problemet er at alle toner rundt 12 til 16 fret høres helt likt ut på alle 6 strenger. Er akkurat som om det subber på noen måte...

Det holder stemming fint og ellers er det ingen problemer.

Noen som har noen tanker eller ideer om hva det kan være, og hvordan jeg eventuellt kan fikse det?

- Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hørtes veldig merkelig ut...har du sjekket med en elektronisk tuner hva slags toner det faktisk er??? høres ut som intonasjonen er føkka for å si det mildt.

Har du strengebuzz i området der også eller??

Kan jo være du må få den satt opp skikkelig...har selv en billig akustisk Fender (T-Bucket 300ce) og denne var ganske så perfekt intonert når jeg kjøpte den så jeg tviler på at det har veldig mye med hva slags gitar det er... nei du må nok en tur til GitarDoktorn du;)

Endret av gage1103
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den sånn helt fra du kjøpte den, eller har den blitt sånn? Høres veldig ut som gitaren har tørka og strengene hviler mot 16. Bånd (eller et annet bånd) pga ugjevnhet i gripebrettet. Hvis det var sånn da du kjøpte den er det antageligvis en reklamasjonssak. Dersom det har blitt sånn pga feil luftfuktighet kan det være åpent for diskusjon avhengig av om butikken informerte deg om luftfuktighet og potensielle problemer som følge av tørt klima. Hvor kjøpte du den? Bor du i nærheten av en butikk der de kan hjelpe deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, begge to!

Problemet har kommet i vinter, fungerte veldig bra i hele høst, så det kan nok kanskje være noe med temperatur eller fuktighet som dere sier!

Bor i Oslo, men gitaren er kjøpt i Porsgrunn, så reklamasjon er nok både uansynlig og slitsomt :P

Får nok ta turen nedom en av musikk-forretningene i byen, ettersom det virker som et problem som ikke alle helt "vanlig"

Igjen, takk for innspill

- Mikkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig ut som fukt, ja. Eneste måten det er dekket av reklamasjonsrett er hvis du ikke ble informert om at luftfukting var nødvendig. Kjøp deg en solid luftfukter og håp på det beste. I mellomtiden kan du justere stolen (evt halsen avhengig av hva som er galt) for å slippe de verste symptomene. Husk å justere tilbake når fuktigheten har blitt bedre.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.