Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

DIY Pedalbrett (pedaltrain 2 str.)


Anbefalte innlegg

Jepps.

Tenkte jeg skulle legge ut et lite prosjekt jeg hadde idag.

Etter som jeg holder på å bygge meg en fuzz face, og planlegger å skaffe en wahwah i nærmeste fremtid. Meldte behovet seg for et større pedalbrett.

Funderte først litt på designet, men er fornøyd med slik det ble. Den ble heller ikke for tung; som var noe av poenget.

Skal også ha på et håndtak på toppen/fremsiden slik at jeg kan bære det på høykant. Borrelås skal også på.

Trenger forslag til farge®.

Størrelse på brettet er: 60x30.

IMAG0140_zpsfd63160f.jpg

IMAG0141_zps0df1ab9f.jpg

IMAG0142_zpsc612ff28.jpg

IMAG0145_zps61959cd2.jpg

Endret av Mills Kaviar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel seks pedaler til sammen. pluss power supply og pedalen til forsterkeren (reverb/vibrato). Så det blir ganske fullt. Perfekt størrelse etter min mening. Men skal ikke se bort ifra at jeg endrer mening etter en stund drassende rundt på den :P

Hadde jeg kunnet sveise, så hadde jeg nok satset på det, så kjør på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei jo veldig fint. Angrer nesten på at jeg ikke gjorde noe lignende sjøl. Jeg lagde mitt i kryssfiner og freste ut åpninger (på frihånd så det ble ikke like fint.. :P )

Spent på fargevalget. Svart bengalakk er jo en slager, men kanskje litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei jo veldig fint. Angrer nesten på at jeg ikke gjorde noe lignende sjøl. Jeg lagde mitt i kryssfiner og freste ut åpninger (på frihånd så det ble ikke like fint.. :P )

Spent på fargevalget. Svart bengalakk er jo en slager, men kanskje litt kjedelig.

Ja, er litt vrient å frese på frihånd :P En måte å løse det på, er jo å feste en følgeplanke med tvinger e.l. så kjører du bare langs den ;)

Jeg føler også at sort er litt standard, men funker jo veldig bra da. Orange er også en spennende farge. Evt. en kombinasjon av de to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er litt vrient å frese på frihånd :P En måte å løse det på, er jo å feste en følgeplanke med tvinger e.l. så kjører du bare langs den ;)

Jeg føler også at sort er litt standard, men funker jo veldig bra da. Orange er også en spennende farge. Evt. en kombinasjon av de to?

Ja tenkte på det, men utålmodig som vanlig så droppa jeg det :D.

Male det svart og så splatte orange utover, det tror jeg hadde blitt tøft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på å bygge noe selv i.o.m at noen skal ha tusenvis av kroner for litt aluminium og kryssfiner her i Norge.

Ja, var det jeg også tenkte. Kostet ca 100,- i materialer. Så synes ikke det er verd å bruke opp til et par tusen på et på samme str. i alu. Tror ikke det veier så mye mindre heller. Og i tillegg så synes jeg å bruke så mye penger på et brett er enda værre enn å bruke masse penger på tuner. Det er veldig praktisk, men ikke noe som gjør at det blir gøyere å spille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte det passet med en liten oppdatering, siden jeg mottok en Vox v848 mccoy i posten idag:) Slik ser det altså ut nå. Om ikke så lenge kommer det en DIY fuzz også.

Pedalbrett_zps085fcd44.jpg

EDIT: Har også fått på borrelås. 25mm fra biltema. Sitter som heia:)

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du planlegger å feste et håndtak på toppen av brettet ditt... Jeg hadde et liknende brett tidligere, og hadde problemer med at borrelåsen på tunge pedaler som wah og volumpedaler løsnet når jeg bærte det. Grunnet skeråen på flaten pedalene står på ble pedalene hengende kun i borrelåsen. Jeg endte opp med å montere håndtak som kunne felles inn i brettet på tåsiden, noe som løste dette problemet.

Hvis det er vekten på mitt brett du lurer på så har jeg faktisk ikke peiling. tipper rett i underkant av to kilo, kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.