Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lyd i Cubase


Anbefalte innlegg

Hei, og gratulerer til meg selv som medlem av dette utmerkede forum, som jeg har tjuvlest i årevis.

Som hobbymusiker har jeg ofte tenkt at jeg burde ha tatt opp litt av det røret jeg sitter og spiller, derfor har jeg nå tatt i bruk Cubase.

Jeg bruker Cubase 4 Essential - det har lagt etpar år i skuffen før jeg endelig kom meg til og installerte det.

Noe har jeg da klart å spille inn, men det stopper for meg på monitoringen.

Først var problemet at metronomen lød fra PC'ens innebygde høyttalere, mens jeg hørte meg selv spille i headsettet mitt som er koblet til mitt M-Audio lydkort.

Deretter skiftet jeg til MIDI-lyd på metronomen i "VST Connections"-menyen.

Da hadde jeg både metronomen og gitaren på øret i headsettet, men når skal spille av opptaket, er bare metronomen på øret, mens opptaket kommer fra PC-høyttalerne.

Har lagt inn "Stereo Out" under "Sends" på det aktuelle lydsporet, men heller ikke dette hjelper.

Hvordan i huleste får jeg alt sammen inn på headsettet, uten noe mer tull?

På forhånd takk :)

Endret av Pedaltråkker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha noe på sends for å få monitorering under opptak. Du skal bare trenge å aktivere den knappen som har bilde av en høyttaler for det aktuelle sporet du vil høre på mens du tar opp.

Og sørg for at du har ruta outputen riktig ved å trykke F4.

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.