Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger jeg nye rør?


antos

Anbefalte innlegg

Har ved to tilfeller opplevd at lyden plutselig har faded ut/forsvunnet fra ampen et lite øyeblikk, for så å komme tilbake og fungere som normalt. Er dette tegn på rør som nærmer seg skifte, eller kan det være dårlige koblinger i gitaren? Gitaren er ikke mer enn 1 år gammel (gibson les paul standard) ampen er vel 2 år, men ikke brukt veldig mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ampen ikke er eldre enn to år gammel, har du reklamasjonsrett! Den gjelder i fem år.

Det er ikke sikker det gjelder rørene, slik som det ikke gjelder for batterier på lap topper.

Jeg ville tatt den med meg til sjappa du kjøpte den og bedt de se på den.

Dersom det skulle være et rør som ikke dekkes av reklamasjon, må du jo uansett kjøpe et nytt.

Kan variere litt i prishvor du kjøper det, men ikke sinnsykt mye.

Det er mange som tror man må bytte alle rør en gang i året, og jeg tenker.... ja ja, har de ikke annet å bruke penga på så la dem gjøre det!

Så hvis det er et rør som spiller deg et puss, bør du ikke skifte alle.

Ellers tok jeg en titt i cyberspace på bilder av ampen, og fant bilder av innmaten. Jeg er gammel reparatør av gitarforsterkere, og jeg hadde ikke orket å gå inn i den der.

Alt for mye print og komponenter. Man må sannsynlig vis skru i dagevis for å komme til printet under osv.

Så ha håp for et rør, men som sagt du har reklamasjon.

Ellers en riktig God Jul :)

Hilsen Dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være pessimist, men tror nok at absolutt ingen vil gi deg gratis nye rør på en to år gammel amp...

Det står nokså klart i alle de garantiskriv jeg har lest at rør ikke dekkes. Men uansett ta den med der du kjøpte den, de vil nok iallfall hjelpe deg med riktige rør, og kanskje en grei pris også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.