Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suse/skurrelyd


Anbefalte innlegg

Jeg har en ralndall rg100scg2 og en gibson les Paul studio.

Når gitaren er plugget inn så er det en sånn suse lyd som det alltid bruker å være fra forsterkeren, men jeg synnes den bare blir høyere og høyere.

Når jeg har gain på fult og volumet fult på gitaren så er det veldig irriterende at den lyden er der.

Hvis jeg legger handa over strengene så dempes lyden gamske mye, men med en gang jeg fjerner handa igjen så kommer lyden igjen.

Det er også sånn at hvis jeg har volumet på gitaren på 8 så er lyden veldig høy, men hvis jeg setter den på 10 så blir skurtringen mye lavere igjen. Men den er fortsatt veldig høy.

Jeg begynner å bli veldig lei av den lyden nå ! :x

Er det noen som vet hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror da ikke det. Men så vidt jeg vet så er det veldig farlig ved lynnedslag som forårsaker at store strøm-ladninger blir sendt inn i forsterkern din!

Jordinga forhindrer vel overspenning eller no! Det er flere her inne som kan forklare alt mye bedre(og muligens helt korrekt :roll: )!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å kjøre ampen i et jorda støpsel ja. Kan ikke bare svi av utstyr, men svi av seg selv på det.. Kjørte engl-ampen min ujorda et halvt år dog, siden vi ikke hadde noen jorda støpsel på loftet..

Hakke no særlig peil på elektronikk selv da, men første tips er å kutte ned på gain. Blir bare grøt med full gain uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kammerat av meg har et lignende problem.. E strengen skurrer, den lyse.. når ha ntar fingeren på den stopper det å skurre.. det er en skurrelyd.. Har iallefall irritert meg grådig så jeg ba han om å stikke til musikkforrestningen å sjekke det.. Han sa de var vanlig og gjorde ikke noe med det :? Det kan jo ikke være sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.