Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

MXR classic 108 fuzz vs. JH-F1 Fuzz Face


Erkny

Anbefalte innlegg

Ny fuzzpedal skal kjøpes inn som et alternativ til Big Muffen som pr nuh er den eneste fuzzen jeg har. Har kokt det hele ned til 2 kandidater, men her har det sagt stopp.

MXR sin fuzz har "moderne" kvaliteter som standard 9V input og led, samt den glir fint inn i ett pedalbrett. Dessuten har den en buffer som gjør at den kan brukes sammen med en Wah (noe jeg sjelden bruker) og etter sigende gjør den brightere på lave gain settinger.

Fuzz Facen derimot ser jo utvilsomt mye tøffere ut, og... ja det var vel det hele ^_^

Er det noen som har har testet begge og kan si noe om det er forskjell lydmessig på disse to, eller er det bare ulik innpakning som skiller dem?

Mvh

Erkny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kanskje vurderet Eric Johnsen og Bonamassa signatur modellene også i tillegg til den nye Hendrix lmt varianten.

Johnsen sin er vel Germanium mens alle de andre er silikon. Når det er sagt er det vel Jorge Tripps som har designet den JH-f1 reissuen og de jeg har testa/prøvd har lått ganske så fett. MXR classic'en har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den røde Fuzzfacen da. Har ikke den også germanium transistorer? Er den noe tess...? Æsj - nå vet jeg ikke lengre hva jeg vil ha likevel. Men Johnson og Bonamassa utgavene ligger litt i overkant av hva jeg hadde tenkt å legge ut... Kanskje bare vente på den nye Hendrix fuzz greia fra MXR. Den skal vel være identisk(?) med den blå FF, men ha et mindre footprint enn classic 108. Eller kanskje bare kjøre på og kjøpe en classic 108...... Eller en FF....

Faen - jeg blir gaaal!

Endret av Erkny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dude it only gets worse. Jeg har 10 stk. og blir fortsatt helt koko av fuzzpedaler...........

Jeg har ymse fuzzbokser selv, og blir gæærn. Like vanskelig hver gang å plukke fram fuzzboks. haha..

Men, artig skal det være. De siste ukene har analog.man sunlion vært en klar favoritt. NKT275 red dot, med beano boost. king kong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MXR sin fuzz har "moderne" kvaliteter som standard 9V input og led, samt den glir fint inn i ett pedalbrett. Dessuten har den en buffer som gjør at den kan brukes sammen med en Wah (noe jeg sjelden bruker) og etter sigende gjør den brightere på lave gain settinger.

Jeg har testet dunlop sin Jimi H FF, little big muff og big muff når det kommer til "moderne" bokser.

og så har jeg teste fuzzy lady (som jeg aldri skulle ha solgt), DbA Fuzz War (som kanskje bør ansees som moderne da man kan dra den fra od -> dis -> fuzz ) analog.man sunlion (som da har sunfuzz, som er analog.man sin versjon på den orginale fuzzfacen).

nå kunne jeg klipt og limt i en evighet fra produktbeskrivelser, og forklaringer på hvorfor fuzzer bør kjøres på carbonzink batterier. men, dette kan dere sikkert.

oppsummeringen min av "moderne" kontra "boutique" fuzzer er vel at det er enklere å spille på en "moderne" boks. Lettere å skru seg til en bra lyd, flere tonemuligheter etc etc.. Jeg er av typen som tror at jo vanskeligere det er å spille på, jo bedre er det (dette er da amper og bokser, IKKE selve gitaren.)

er du hypp på fuzzface-baserte bokser, anbefaler jeg sunface, (med sundial kan du få litt forskjellig tone gjennom sag), fuzzy lady (som og har denne sag-saken), men å anbefale fuzz war er jeg mer usikker på. Den er avhengig av at du spiller i ett jævla høytspillende band, for den er egentlig helt krise. Vanskelig å holde volumet nede med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg ender på en classic 108.... However - en germaniumfuzz frister også. Er ikke desember skattefri måned da? Hmmmm.....

Takker for inspill. Fuzz vekker følelser i folk!

@ iskaffe: den der batteridebatten er sikkert en egen tråd verdig, men i germanium kontra silicon så er det vel silicon som fungerer best med strømadapter av de to...?

Endret av Erkny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene har analog.man sunlion vært en klar favoritt. NKT275 red dot, med beano boost. king kong!

Her er brettet fra helgens spilling på Skuret. Prøver alt jeg kommer over av fuzzer men foreløping har ingen knocket NKT 275 Sunface'n av brettet. Jeg kjøpte en silisium versjon av Sunface'n også men den låter på ingen måte like fett. Litt nedtur faktisk. Dunlop sine låter bedre på disse kilpsene.

post-1540-0-47944500-1353324444_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.