Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vester SFT-70a


Frevev

Anbefalte innlegg

God dag og hei til alle sammen!

Jeg har bestemt meg for å sette igang ett prosjekt på første gitaren min.

Det er en Vester SFT-70a, forsåvidt jeg vet ett merke som gikk utav produksjon eller generell buisness i 1994.

Uansett, jeg sliter med disse tingene akkurat nå.

Hva betegnelsene for floyd rose betyr? Jeg tenker nemlig å få noen til å skreddersy en hals til meg

på denne gitaren med akkurat samme form og alt det er bolt-on system så det er vel ikke umulig?

om mulig vurderer jeg en 26.5" skala eller 27" skala.

Ikke at det betyr så mye, men det som betyr noe rundt dette og Floyd rose er vel hvilke dimmensjoner på halsen

R1-R10 står for, har jo funnet noe om det, men greit å få det inn her om noen har god peiling.

All elektronikk må skiftes, pick-up settingen er HSS, dermed er jeg ute etter tips til gode pick ups

også. Spiller jo mye forskjellig, men denne gitaren har vært en in-betweener til meg, god til mye,

rock, heavy, metal, blues tilogmed, og kjempefine rene toner akustisk, så er jo såklart etter noe

som kan klare å gi en grei lyd til disse kriteriene, men alt i alt, uansett sjanger, jeg liker litt

"bunn" ikke grums, men tight bunn, rundt og fin tone. (tenker dette på midt/neck pick up, 5-veis velger)

Råd angående volum og tone vridere trenger jeg og gjerne pick-up velger :)

Er veldig usikker, aldri noen gang bygd gitar, men vurderer å ta for meg loddingen og alt dette selv,

med mindre noen fraråder meg dette. Er verksted frelst, utdannet biloppretter og lakkerer, jobber for tiden

med maling/lakk etc via bygge vare forettning, så kan veldig mye av dette fine arbeidet, innkludert litt

lett lodding. dog ingen proff på små-elektrisk som dette. :)

Tenkte å ta for meg lakkeringen av kroppen selv, ettersom at jeg kan dette godt, men trenger noe tips til hva slags

lakk jeg burde bruke, gitaren er i utgangspunktet blank svart, noe jeg tenkte å gjøre enkelt, og fortsette med.

Trengs noe fyller til noen små hakk rundt på bunnen av gitarkroppen etc, hva burde brukes? vanlig sparkel

eller plastisk tre, eller noe helt annet? :)

kort oppsummert:

- Hva står R verdiene i floydrose sammenheng for?

- Hvilke pick ups duger? har sett på SH Duncan serien og jazz, men har ingen erfaring.

- elektronikk, volum og tone brytere også pick up velger, hva skal en tenke på? :)

- lakk og fyller, tips til hva en burde bruke?

Tusen hjertelig takk for alle tips og all hjelp!

post-3524-0-92297800-1352637185_thumb.jp

post-3524-0-17954500-1352637193_thumb.jp

post-3524-0-61937200-1352637206_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.