Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stor forskjell på gitar med og uten capo?


KaNi

Anbefalte innlegg

Jeg har en billiggitar, mer bestemt en Ibanez AEG5E. Jeg har ikke prøvd noen andre gitarer, men jeg har en mistanke om at denne er ganske "tungspilt". Med en gang jeg setter på en capo i 3. band, så er den sinnsykt mye lettere å spille på. Er dette likt for alle gitarer, eller?

Det som skjer er at strengene kommer nærmere halsen, og jeg tror det er derfor den blir bedre å spille på. Nå leter jeg etter sanger jeg kan spille med capo, fordi det er mye morsommer siden gitaren blir så mye bedre å spille på.

Bør jeg kjøpe ny gitar, eller er det normalt at de blir letter og bedre å spille på med capo montert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo normalt at en gitar med capo blir mer lettspilt på mange måter, men det betyr ikke at det ikke er en del å hente på å få justert gitarens strengehøyde/oversadel/nut/halsbue osv.

Veldig vanskelig å si noe fornuftig om en gitars potensiale/tilstand uten å ha prøvd den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skjønner det er vanskelig å si noe konkret om dette og denne gitaren. Tenkte litt i mer generelle vendinger.

Var ikke klar over at det gikk an å stille på strengehøyden. Tror uansett jeg skal investere i en litt dyrere gitar etter hvert.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.