Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Steinberg UR28M - Problemer med input


Anbefalte innlegg

God kveld! :)

Sitter med dette oppsettet:

- UR28M USB2.0 lydkort

- Adam A3X studiomonitorer

- sE Electronics sE X1 kondensatormikrofon

- Cubase Artist 6.5

- Martin D-15M

Dette er jo forsåvidt litt vanskelig spørsmål å stille, ettersom at jeg er litt usikker på hva jeg faktisk skal spørre etter.

Problemet mitt er i bunn grunn at jeg ikke får spilt inn eller tatt opp noen ting. Det fungerte veldig bra i begynnelsen, og jeg fikk tatt opp både vokal og gitar samtidig og separat i Cubase. Nå får jeg ikke tatt opp noen ting og får heller ikke noe monitorlyd fra inputsa. Det registreres heller ikke noe lyd på "desibelmåleren" på lydkortet eller i Cubase (grønt, oransjt og rødt lys osv på lydkortet). Alt av outputs fungerer forøvrig helt fint. Gitaren fungerer også på vanlig forsterker, så det skal ikke være noe galt med forforsterkeren heller.

Jeg har selvfølgelig sjekket kablingen et par hundre ganger, samt oppdatert alt av drivere og firmware.

Jeg er forholdsvis ny på studio og musikkproduksjon, så jeg begynner jo å lure på om jeg rett og slett kan ha ødelagt lydkortet på noe vis, uten at jeg helt vet hvordan da selvfølgelig. Hele oppsettet er ca 2 uker gammelt.

Merker at jeg begynner å bli rimelig frustrert, så jeg setter veldig stor pris på all hjelp som måtte komme, selvom jeg skjønner at dette kanskje er litt vanskelig å gi noe konkret svar på.

Hilsen Tobias :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenker på VST Connections og/eller ASIO Driver(?), så er dette sjekket og korrekt.

EDIT: Det har vel ikke skjedd ofte, men har fått en pop-up om at Cubase avslutter pga for mange ".... Errors" (Husker ikke helt hva meldingen sier).

Dette har kun skjedd to ganger, men det kan tenkes at det er pga at jeg har klikka på litt mye forskjellig i frustrasjonens hete(?)

Er det noe sted i Cubase det går an å se disse feilmeldingene? Får bare en pop-up jeg må klikke "ok" på.

Endret av tobypewsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.