Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Preamper


Parapluie

Anbefalte innlegg

1: Er det en fordel å kjøpe en preamp med innebygget kompressor? Eller er det liten vits ettersom man kan bruke kompressor som plugins i sequenserprogram?

2: Hva skiller en god preamp fra en dårlig preamp?

3: Noen anbefalinger av gode preamper? (trenger bare èn inngang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Å bruke mye kompressor under innspilling er uansett en dårlig ide, i og med at hvis det senere i mixingen viser seg å ikke passe så godt i sangen så får man ikke gjort noe med det. Derfpor foretrekker de aller fleste å bruke kompressoren først under mix. Derimot kan det være greit å bruke kompressoren svært LETT under innspilling bare for å hindre at signalet overstyrer. Så det er ikke noen dum ide å ha det på preampen. Jeg ville bare ikke overdrevet bruken

2.Først og fremst skal den låte bra... i dine ører. Og støynivået skal jo være bra. Men så har du forskjellig bruk, noen vil du bruker fordi de låter sånn og sånn og farger lyden masse i den retningen du vil, f.eks mht hvordan du får de til å "overstyre" litt. Andre derimot vil du skal være helt transparante for å få et så ekte lydsignal som mulig.

3.Her bør du nesten prøve litt og se hva du liker. Jeg vet at Nilsefix er fornøyd med en liten billig ART. Husker ikke hva den heter. GJør et søk her på siden. Videre har jeg prøvd en Presonus BlueTube som jeg IKKE ANBEFALER for den låt skikkelig dritt. Men søk litt på nettet og se hva andre sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

behringern låter helt greit til ting som trommer og evt en utbygging av en digitalmixer i live bruk.. da den låter ganske flatt og rent så er den grei til den bruken, men er ikke akkurat kremen hvis du skal ha en varm og nær vokal eller kassegitar. mener jeg så test av denne i et muskkpraksis i fjord og der fikk den mye ros fordi den var god til den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går for denne behringer'n så bør du holde deg til den. Problemet er at hvis du kjøper deg en ny varm preamp til "finere bruk" så vil du til slutt synes at behringern ikke låter så bra og bli misfornøyd med den.

Akkurat det har jeg erfaring med. Men for all del, den er helt grei. Hva med en som har mindre kanaler? Kvalitet i stedet for kvantitet?

Skal du ha skikkelig fet lyd så er det helt avgjørende å få et bra signal inn. Jeg mener at det man skal legge mest penger i er lydkort, preamper og mic. Får du først et varmt og fett signal inn så er du nesten i mål, det trenger ikke så mye tweeking i miksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten ha de kanalene jeg må ha.. Trenger Iallefall 6 til skikkelig oppmikking av trommer! Og da er det greit med noen ekstra i tillfelle ekstra perk en dag! ;)

Men en behringer til trommene og en bra varm til resten kan da vel ikke ha så mye å si?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.