Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd om rør evt mods på en Ceriatone 1986 Plexi bass amp


Gjest Hans Hansen

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

heisann!

jeg har endelig fått tatt i bruk min nye Ceriatone Plexi 1986 bass 50W topp og den er helt rå!

dette er altså en handwired versjon av Marshalls 1986 bass amp 50w. Disse ampene går for å være bedre enn reissuene til Marshall og jeg har egentlig ikke noen som helst tvil om at det er tilfelle etter å ha prøvd denne.

http://www.ceriatone.com/productSubPages/BSPlexi50Bass/BSPlexi50BassCabinet.htm

Eneste er at jeg kunne ønske litt mer gain, og søker derfor om råd om hvordan jeg på en mer el mindre enkel måte kan ordne dette på denne ampen.

Er det en kjent mod man kan gjøre selv evt som en autorisert servicepartner kan gjøre for å få mer gain ut av den?

eller er rør bytte det enkleste her? isåfall hvilke rør bør jeg rette fokuset mot?

takk for evt råd og svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har denne ampen selv, bare i orginal Marshall-utgave fra 1971.

For å oppnå litt mer gain, kan du selvfølgelig linke inputene men dette har du sikkert prøvd?

Litt mer avansert kan du redusere eller fjerne den negative tilbakekoblinga, dette gir betydelig mer gain.

Men jeg synes nå den låter best stock da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

ok nå skal det sies at jeg ikke aner inn og ut på hva som er på innsiden og hvordan man mekker på det.

Tror jeg må overlate det til ekspertene i såfall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

har en Ibanez handwired TS808, en Catalinbread RAH og en JHS Mini Fuzz rundt hjørnet så det bør vel hjelpe på litt egentlig.

men har hørt at det kan feede noe jævlig med så mye vreng pedaler på slike amper, så vi får se..

er nok bare nødt til å tweake litt her og der så kommer nok kremlyden fram:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kalles nå mange pedaler med stor egenforvrengning for boostpedaler for tiden bare fordi de også kan brukes til boost.

Hvis du skrur helt ned gain på overdrivepedaler, er det også mange av dem som kan brukes for å booste en Marshall.

Den billigste som fungerer bra er Boss Superoverdrive, ellers har jeg vært fornøyd med flere Keelee booster og med Klon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS'en med gain ned mot null og volum 7-8. Tone settes litt avhenging av gitaren. Ellers så er Naked OD til tonefreak laget akkurat for denne ampen, men jeg har ikke rukket å teste den på Marsa sin 50W enda så jeg kan'ke gi noen full rapport enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen

takk for alle svar, jeg skal teste ut litt! har lagt ut herligheta til salgs nå! jeg kjøpte en Orange på ren impuls og har alltid vært ute etter en to kanalers egentlig så da må denne dessverre gå..

Si gjerne fra om det er noen her som kunne tenke seg en helt rå "Marshall" killer evt om noen vet om andre som er på jakt etter en skikkelig fet topp til en fornuftig pris:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.