Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beatbox

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Søker herved etter folk til musikalske krumspring i Arendal!

(evt et band som trenger vokalist eller trommis)

Jeg er med på det meste, men er mest inne i rock/poprock sjangrene. Når det er sagt så er det meste av musikk morro å spille selv om man ikke nødvendigvis hører så mye på akkurat den typen sjanger til vanlig :)

Jeg er en 28 år gammel sanger og trommis, som også kan klimpre litt på gitaren. Med andre ord er jeg ute etter å være enten frontvokalist, som muligens også spiller rytmegitar eller slikt, eller å spille trommer i et eller annet musikalsk prosjekt!

Jeg har akkurat flytta til Arendal og synes det hittil har vært litt vanskelig å komme i kontakt med musikermiljøet i byen (om det eksisterer... ja det var en utfordring til dere Arendalitter ;) )

Jeg vil våge å si jeg er en flink sanger, og en habil trommis (har noen spor liggende på myspace av forrige bandet jeg spilte i. Det er live-recordings fra studio og jeg spiller trommer. Det er ikke jeg som synger.

www.myspace.com/ilovegreenlightgo

Så hvis du er i området og har lyst å finne på et eller annet, enten band som skriver egne ting, akustisk gruppe, coverband, duo-prosjekt, let me know også ser vi hva vi får til! :)

-Erling-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si litt om musikkmiljøet i Arendal, som jeg har opplevd det... (jeg er arendalitt ja)

1. Metalmiljøet er forholdsvis stort blant unge mennesker. Det er en del - etter hvert - etablerte metalband. Noen seriøse, og andre som kun er "ungdomsband" som spiller på Kildenrock (en liten lokal scene med "åpen scene" en gang i måneden der 15-åringer spiller for hverandre).

2. Det mer etablerte jazz/blues-ish-miljøet. Det er også en del musikere som lager musikk i jazz/blues-sjangre. Dette er "kultureliten" i byen som er frempå når det gjelder mange kulturarrangementer som Canal Street og den slags. Disse henger typisk på Barrique eller Madame Reiersen og de spiller i Bakgården påTyholmen.

Ellers er det vel ikke håpløst å få til et band, du må bare treffe de rette menneskene. Jeg vet ikke om mange arendalitter på dette forumet, så jeg ville gått andre veier... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si litt om musikkmiljøet i Arendal, som jeg har opplevd det... (jeg er arendalitt ja)

1. Metalmiljøet er forholdsvis stort blant unge mennesker. Det er en del - etter hvert - etablerte metalband. Noen seriøse, og andre som kun er "ungdomsband" som spiller på Kildenrock (en liten lokal scene med "åpen scene" en gang i måneden der 15-åringer spiller for hverandre).

2. Det mer etablerte jazz/blues-ish-miljøet. Det er også en del musikere som lager musikk i jazz/blues-sjangre. Dette er "kultureliten" i byen som er frempå når det gjelder mange kulturarrangementer som Canal Street og den slags. Disse henger typisk på Barrique eller Madame Reiersen og de spiller i Bakgården påTyholmen.

Ellers er det vel ikke håpløst å få til et band, du må bare treffe de rette menneskene. Jeg vet ikke om mange arendalitter på dette forumet, så jeg ville gått andre veier... ;)

Takk for svar! :)

Skal innrømme at jeg regna vel ikke akkurat med å få napp heller her på forumet, for jeg har jo lagt merke til hvor forumfolket holder til i landet ;)

Når det er sagt, så har jeg også forsøkt å henge opp lapp oppe på Munkegården (eller hva det heter) og er ellers på utkikk, men er jo litt i stuss på hvor jeg skal få tak i folk.

Men jeg får vel bare sjekke ut nattelivet på diverse utesteder ja og se hvem en kommer i kontakt med... Savner igrunn mer "åpen scene/jam" aktivitet i byen. Er jo vant med Bergen, hvor det generelt er tilgjengelig hver kveld på forskjellige utesteder. Vel, uansett, jeg får se hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.