Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Forsterker til Fender american strat og boss ME 25


walkman

Anbefalte innlegg

HT20 til hjemmebruk? Hvor høyt skal folk spille? Bruker selv HT-5 på rommet mitt. Det er vel på rundt 20-25 kvadrat. Stappa med ting og tang så klart, men har ikke volumet over 12.

Hva er gærnt med 20 watt? jeg har en hotrod og en engl, hhv 40 og 50 watt til hjemmebruk :D det jeg mener at alle har ikke ha råd til en hjemmeamp på 5 watt og en uteamp på 100watt. så skulle jeg velge mellom 5 og 100 så hadde jeg lett valgt 100watt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er gærnt med 20 watt? jeg har en hotrod og en engl, hhv 40 og 50 watt til hjemmebruk :D det jeg mener at alle har ikke ha råd til en hjemmeamp på 5 watt og en uteamp på 100watt. så skulle jeg velge mellom 5 og 100 så hadde jeg lett valgt 100watt :)

Hehehe, jeg forstår hva du mener. Men jeg tenkte mer på trådstarter, siden han nevnte at han skulle ha en hjemmeamp. 5W holder vel i massevis hjemme hos meg ihvertfall. Blues Devillen min spiller litt for høyt til at det skal være akseptabelt lydnivå inne hos meg=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme bruker jeg en Fender Mustang II.

I lokalet og på gig'er bruker jeg en /13 FTR37. Ikke at det har noen relevans for feit proglyd, men jeg tror den eneste veien å gå, for et optimalt resultat er to forskjellige amper. Å ha en amp til begge formål blir et kompromiss og kompromiss suger (IMO).

Hjemme vil de fleste moduleringsamper (jeg kan varmt anbefale Fender Mustang II) gjøre nytten. En amp som Mustang II vil også fungere i settinger hvor du skal gjøre mye forskjellig! Jeg bruker min med stort hell i revysammenheng. En amp som i hovedsak skal fungere hjemme er også mye lettere å skru god lyd i, enn en amp som skal brukes i bandsammenheng.

Ute og med band er det derimot mye du må tenke på.

1. Den skal spille høyt, men ikke overdøve.

2. Den skal sitte fint i mixen.

3. Den må tåle en støyt (frakt og gig'ing tar på en amp).

4. Den bør være av god kvalitet, du skal kunne ta den med til gig uten å være redd for at den skal daue.

Derfor vil jeg anbefale deg å kjøpe en amp til hjemmebruk og en til "ute"-bruk. En hjemmeamp kan du kjøpe hos hvilken som helst gitarpusher for to lakser, imorgen. En "ute"-amp må planlegges litt, du må prøve litt forskjellig og få testet de forskjellige med band. Et kompromiss vil du mest sannsynlig bytte ut når du er lei av å bære den fra hjemmet, til lokalet og videre til gig. Har du en amp hjemme og en i lokalet, så tror jeg du blir mer fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ska kjøpe en til hjemme og en til øving/gig og har bestemt meg for å kjøpe hjemmeampen først. Det blir antageli en blackstar ht 5/20. Er ikke så glad i disse modulerinsampene. Til gig blir d en 5150 eller kopien fra bugera, men må vente til neste lønning:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HT20 til hjemmebruk? Hvor høyt skal folk spille? Bruker selv HT-5 på rommet mitt. Det er vel på rundt 20-25 kvadrat. Stappa med ting og tang så klart, men har ikke volumet over 12.

så du mener det er nok kraft i 5 wattn til å spille rimelig høyt ilag med et stereo anlegg??
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.