Web Analytics
Jump to content

Reperasjon av Kretsbrett, Stavanger

Recommended Posts

Hei,

Jeg satte feil sikring i studiomonitoren min og brant opp minst en resistor som jeg gjerne skulle ha bytta. Tenkte litt på å prøve selv, men har veldig begrenset kunnskap på slike ting. Er det noen som kjenner til noen butikker/verksted I Stavanger området som kan ordne slike ting?

Musikkjeder pleier vell å ha teknikere som utfører slikt arbeid :)

Er du heldig, er et kun resistoren som er ødelagt. Men det spørs litt på hvor sikringen var og konstruksjonen/design. At sikringer ryker kan riktignok være en god nok grunn til å levere hele graia på service, istedenfor å fikle selv.

Edited by Troll

Takk for svar! Kjøpte dem på 4sound i 2008 for ca 2500pr stk, men de sier at de er såpass billige at det nesten lønner seg å kjøpe ny i stedenfor å levere den inn. Derfor jeg tenkte å undersøke litt om det fantes en rimelig elektriker som jeg kunne gå direkte til for å få sjekket det ut. Monitorene har forresten gått ut av produksjon, så jeg må kjøpe 2stk helt nye dersom jeg ikke får fikset dem så kan fort bli dyrt! :)

Mja, når det koster 2500kr, så skjønner jeg at det kan lønne seg å kjøpe nytt. Da er det jo bare å prøve å fikse selv ;)

Så lenge du er forsiktig mtp din egen helse og er flink til å rapportere og beskrive ting med bilder her, så kan vi alltids prøve å hjelpe deg. Å bytte en resistor er easy peasy. Er du heldig, så er det eneste som skal til.