Web Analytics
Jump to content

Unplugged ... eller noe ...

juzzizhow
 Share

Recommended Posts

Spiller nu fast i to band ... Elgitar i ett rock/funk/pop band og lapsteel i ett Neil Young cover/tribute band ...

Men di akustiske prosjektene vil, av en eller an grunn, ikke ta av ... :-/

F.eks : http://forum.gitarno...ons-sunday-jam/

Har fortfarende lyst å spille kassegitar (og kanskje litt Banjo og noen Dobrolicks) i ett 100% akustiskt band !

Noe sån 60-70 talls "rock-/hippie-/singer/songwriter" musikk eller noe i den dura der ... :)

CSNY, Simon & Garfunkel, Akustiske versjoner av Lynyrd Skynyrd, The Band, Eagles e.t.c ...

Eller, hvis det passer bedre, sån orntli' tregreps bluegrass / fiddletunes ...

Ambisjonsnivået: Tjaa ... tanken er vel først og fremst å få brukt di fine kassegitarene, banjoene og squarenecken til noe ant enn "kosespilling by my self" ...

Men uten noe konkrete mål så er det vel/jo ikke så motiverende å "øve" uke etter uke ... Så hvis man får til noe som låter bra så er det jo bare å komme seg ut å spille da ... etter hvert ...

Ferdighetsnivået er ... tjaa ... Gitarn føler jag vel at jag har sån passe kontroll på, banjoen kan jag plukke noe såne enkle "rolls&riffs" på ...

Sangstemmen er vel der ett sted ... men har ikke brukt den til noe ant enn koring på lenge ...

Noe klipp jag spilt inn :

Cover av tribute av cover av tøff råkkelåt : http://lager.folvell.net/johano/Rubbish/SummerSong.mp3

Noe "John Henry'ish" plukking på diverse akustiske instrumenter : http://lager.folvell.net/johano/Rubbish/John_Henryish.mp3

?

Edited by juzzizhow

Jeg bor på Stathelle. Det er sånn ca 142 km fra Asker. Er skikkelig sugen på noe unplugged sjøl, sitter litt fast i rock og el. Men jeg er redd at 142 km blir en for stor utfordring ganske fort....

Akustisk er gøy, og jeg skulle nå gjerne ha drevet med et slikt prosjekt. Dessverre tror jeg ikke at jeg har nok tid til overs til å kunne være et pålitelig medlem (fulltidsstudier og deltidsjobb på siden).

Hvilken aldersgruppe av folk er du ute etter?

Tjaa ... si det ... Er selv 40 ...

• 3 weeks later...

ikke noe nappp ... ?

Stille her ... Men akkurat nu er jag midt opp i "innspurten" før sommerferien/pausen med noen band jag spiller elgitar/lapsteel i + mye ant , så det er forsåvidt helt OK ... :-)

Men etter hvert, då det blir litt roligere, så må jag få "samlet sammen" noe akustiske musikanter ! :-)

Edited by juzzizhow

• 2 months later...
  • 1 month later...

Bump.

Drittlei elgitarer, pedaler, kabler, forsterkere, rør, kontakter, sikringer, knapper og knotter o.s.v ... :-)

Noen som vet om noe tilsv. til Union Scene (Drammen) / Øvingshotellet (Oslo) i Lillestrøm ?

Noe man, på relativt kort varsel, kunde leie en ettermiddag / kveld ?