Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Unplugged ... eller noe ...


juzzizhow

Anbefalte innlegg

Spiller nu fast i to band ... Elgitar i ett rock/funk/pop band og lapsteel i ett Neil Young cover/tribute band ...

Men di akustiske prosjektene vil, av en eller an grunn, ikke ta av ... :-/

F.eks : http://forum.gitarno...ons-sunday-jam/

Har fortfarende lyst å spille kassegitar (og kanskje litt Banjo og noen Dobrolicks) i ett 100% akustiskt band !

Noe sån 60-70 talls "rock-/hippie-/singer/songwriter" musikk eller noe i den dura der ... :)

CSNY, Simon & Garfunkel, Akustiske versjoner av Lynyrd Skynyrd, The Band, Eagles e.t.c ...

Eller, hvis det passer bedre, sån orntli' tregreps bluegrass / fiddletunes ...

Ambisjonsnivået: Tjaa ... tanken er vel først og fremst å få brukt di fine kassegitarene, banjoene og squarenecken til noe ant enn "kosespilling by my self" ...

Men uten noe konkrete mål så er det vel/jo ikke så motiverende å "øve" uke etter uke ... Så hvis man får til noe som låter bra så er det jo bare å komme seg ut å spille da ... etter hvert ...

Ferdighetsnivået er ... tjaa ... Gitarn føler jag vel at jag har sån passe kontroll på, banjoen kan jag plukke noe såne enkle "rolls&riffs" på ...

Sangstemmen er vel der ett sted ... men har ikke brukt den til noe ant enn koring på lenge ...

Noe klipp jag spilt inn :

Cover av tribute av cover av tøff råkkelåt : http://lager.folvell.net/johano/Rubbish/SummerSong.mp3

Noe "John Henry'ish" plukking på diverse akustiske instrumenter : http://lager.folvell.net/johano/Rubbish/John_Henryish.mp3

?

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akustisk er gøy, og jeg skulle nå gjerne ha drevet med et slikt prosjekt. Dessverre tror jeg ikke at jeg har nok tid til overs til å kunne være et pålitelig medlem (fulltidsstudier og deltidsjobb på siden).

Hvilken aldersgruppe av folk er du ute etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akustisk er gøy, og jeg skulle nå gjerne ha drevet med et slikt prosjekt. Dessverre tror jeg ikke at jeg har nok tid til overs til å kunne være et pålitelig medlem (fulltidsstudier og deltidsjobb på siden).

Hvilken aldersgruppe av folk er du ute etter?

Tjaa ... si det ... Er selv 40 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

ikke noe nappp ... ?

Stille her ... Men akkurat nu er jag midt opp i "innspurten" før sommerferien/pausen med noen band jag spiller elgitar/lapsteel i + mye ant , så det er forsåvidt helt OK ... :-)

Men etter hvert, då det blir litt roligere, så må jag få "samlet sammen" noe akustiske musikanter ! :-)

Endret av juzzizhow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Bump.

Drittlei elgitarer, pedaler, kabler, forsterkere, rør, kontakter, sikringer, knapper og knotter o.s.v ... :-)

Noen som vet om noe tilsv. til Union Scene (Drammen) / Øvingshotellet (Oslo) i Lillestrøm ?

Noe man, på relativt kort varsel, kunde leie en ettermiddag / kveld ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.