Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny hjemme forsterker, trenger hjelp.


smithy

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter ny forsterker. Jeg spiller mest Trash metal (Metallica osv) men som også kan gi meg en "fin" clean lyd. Spiller mest hjemme, men har noen øvinger i ny og ne :) har dere noen forslag så vær vennlig og svar. Budsjettet mitt er på 7000.

Har hørt mye positivt om Blackstar HT-5 mini stacken, og har tenkt litt på den, men jeg er åpen for alle forslag så vær så snill og kommenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du øve med band, er 5 watt alt for lite. Over 15 burde holde, men Jo mer watt, Jo større clean headroom. Generelt. Du nevner ht-serien: knall serie til en vettug pris. Ellers kan du se etter jcm-komboer, Eller til og med et jcm2000-halfstack! vær på utkikk etter merker du ellers ikke Ville kjøpt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen du vil spesielt anbefale? HT-20 er jo en som jeg kunne tenkt meg, siden 5 watt er for lite, men er ikke så ofte på øvinger som jeg spiller hjemme. Men har også tenkt litt på en Marshall MA-50. Er det noe å gå for ? :D

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hele HT-serien høres bra ut, kjøp den wattstørrelsen som passer deg. Jeg hadde gått for Club-40, den er könig. Hadde kjøpt brukt, KLART mest for pengene.

Ellers kan du jo kjøre "Bugera-style", som er et billigere alternativ...

EDIT: Marshall MA; sannsynligvis det mest crappy Marshall har laget noen sinne, med den tynneste og fisleste lyden jeg har hørt. Men det kan godt være at den jeg hørte var skadet på noen måte, men den ampen MÅ prøves før kjøp, hvis ikke går du på en real bommert. Jeg rakker på ingen måte ned på eiere av disse forsterkerene, men ikke min smak.

Endret av MrHåvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd en jeg heller, men kjenner mange som har prøvd de. Og de sier de var MEGET bra til prisen. Bugera er kommet seg vekk fra der de var tidligere; kun kloner av andre, som sugde.

Har du råd til Trirec, hadde jeg gått for den. Den er dyrest, men etter min mening best. På papiret.

Klone av Triple Rectifier :mellow:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på Trirecen med et 2x12 kabinett, noen kabinetter du vil anbefale? :) har også sett på noen randall forsterkere. RH150g3 eller en kh-120? er det noen man kan gå for ? :D

Endret av smithy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kabinetter låter veldig forskjellig, så jeg vet ikke hva du liker. Personlig liker jeg Celestion G12h 30, eller generelt elementer med tung magnet. Til metal funker jo V30, men til syvende og sist ender man jo opp med noe man er fornøyd med uansett. Jeg hadde IHVERTFALL ikke brukt penger på Bugera-kabinett, det er som å kaste penger i do. Harley Benton lager jo billige, men de er vel bare å få tak i fra Thomann.

Kanskje et Blackstar HT-kabinett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Trirecen ligger på 6199: http://evenstadmusik...oducts_id=23803 så vil jeg ha et kabinett for en rimelig penge budsjettet ligger på 7500 nå, men da lønner det seg vel å eventuelt kjøpe 333xl og et litt bedre kabinett ? :D eller gå for en combo som http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=414&products_id=23804 ?

Endret av smithy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ærlig kan jeg ikke en dritt om Bugera, så ikke hvil den tyngste foten på meg... Min mening er at Trirec vil gi deg mer glede enn 333XL. Jeg tror. Men jeg har jo tross alt ikke prøvd de. MÅ du ha 212, eller går 112?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.