Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny hjemme forsterker, trenger hjelp.


smithy

Anbefalte innlegg

Jeg venter på min 2x12'' Blackstar HT Stage 60 :) den koster 9000kr i butikk, men jeg kjøpte en veldig lite brukt ("bare stått hjemme på rommet-brukt") på finn.no og betalte 5500kr. Jeg gleder meg helt vilt til den kommer og vil anbefale bruktmarkedet på det sterkeste. Skulle jeg kjøpt nytt hadde jeg bare fått 20 watters versjonen for de pengene der, som i tillegg er 1x12''.

Endret av Rakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok kjørt på meg Blackstar HT; jeg. Bugera er sikkert bra, men jeg har fått litt avsmak på dem etter oppstarten de hadde. Men de er populæreda, ligger sikkert noe i det =)

Hvis du går for 40W røramp, så er du "nesten" garantert sikker på at det skal holde i massevis i band. Men som sagt, jeg har hatt 60W ENGL, 50W Marshall, spilt på mange 100W Marshall og har en 18W rør-amp hjemme. Alle spiller grisehøyt. Jeg foretrekker dog amper rundt 50W, da de er mye lettere å håndtere til hjemmebruk. 18W spiller ufattelig bra på høyt volum, poweramp-vreng med masse liv selv ved moderate styrker. Eneste du ofrer da, er clean headroom. Dvs at ampen vrenger en del på cleankanalen når man spiller veldig høyt, men det har ikke vært et problem for min del.

Ellers kan du sjekke ut Orange også, gode amper! Der er Roker 30 og Thunder 30 ca i din prisklasse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare si at jeg fikk Blackstar'en min på torsdag og fikk testa den på fredag (og i dag da). Grisebra amp!!! Den spiller overraskende høyt og er rett og slett kick ass! Turte ikke å skru volumet til mer enn 1/5 (klokken 9) i frykt for at noe skulle dette ned :P anbefales, jeg har ikke prøvd noe fra Bugera, så jeg kan ikke si noe om dem. ;)

Endret av Rakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.