Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vox AC30cc2, eller AC15 og Fender Blues Jr. i stereo?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har litt GAS på forsterkere for tiden, og er usikker på hva jeg skal gjøre. Kjøpe en litt større forsterker, eller kjøpe en 15watter til og en splitboks sammen med Blues Jr. som jeg allerede har...

Sliter med en litt hardtslående trommis, og når vi spiller i et lite øvingslokale, så henger blues jr. akkurat med, men hvis vi bruker litt større rom, så klarer den det ikke. Spm er om 2 stk 15w med 1x12 element spiller like høyt som en 30w med 2x12? Ser også for meg at voxen og fenderen kunne fylle hverandre bra ut.

Hva tror dere om det?

Mvh

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har AC30CCH, som er samme som CC2, bare i hode-versjon.

Grunnen til at jeg kjøpte CC, var egentlig kun etter ha lest mange reviewer. Prøvde begge modellene, men ikke samtidig.

CC har rectifier-rør, noe C ikke har. CC er nesten en kopi etter de gamle AC30ene, noe en C ikke er. Ifølge reviwer på nettet. Jeg synes nå ihvertfall at min låter könig, uansett hva andre sier.

Jeg hadde klart gått for 30 watt, 15+15 fyller ikke godt nok ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen var vel at jeg testet en cc2. Men nå ser det ut som jeg kanskje får tak i en brukt fender twin reverb til en grei pris. Til nå har den ampen vært litt uoppnåelig, men da jeg kom over denne tror jeg at jeg bare må slå til:)

Tråden kan forøvrig slettes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mange av disse effektboksene har stereoutgang, slik at du feks kan få ekkosignalet på en amp, mens det tørre signalet går til den andre. Hvis disse ampene står litt fra hverandre så kan dette være litt festelug.

Billy Gibbons gjør jo det:) Høres litt ut som det er to gitarer som spiller helt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se på den til mandag:) Er ute etter den tidlige SRV lyden, og siden jeg ikke kan bygge en vibroverb med det første, føler jeg at det er ganske close med twin reverb. Hvertfall mye mer close enn Vox...

Endret av Mills Kaviar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.