Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall lead 100(2098), trenger service:


LTBR

Anbefalte innlegg

Hei! Kjøpte nettopp en marshall lead 100 (2098) transistor topp fra 1975 for en billig penge. Den ser veldig strøken ut. Men det kommer ikke lyd fra den:( Indikatorlampen slår seg på og trafoene "brummer" akkurat sånn som rørampene mine. Hadde vært moro å fått en kyndig person til å sett på den og tatt en service om det trengs for å få fart i den igjen. Forrige eier sa at det var en diode på utgangen som burde byttes. Har tatt noen bilder. Det er noen svarte/grå komponenter (4stk) som ser slitne ut. Vet ikke om det er dioder eller motstander :blush:

Det er veldig lite info ang disse på nett så jeg regner med de er forholdsvis sjeldne, noen liker lyden mens andre sier den er dårlig, smaken er som baken:)

Men er det noen som har peiling på ss amper her og har lyst til å ta en titt på den? Mot betaling selvfølgelig!

1177158.jpeg

1177159.jpeg

1177162.jpeg

1177163.jpeg

1177164.jpeg

1177170.jpeg

http://www.drtube.co...ll/2200-pre.gif

http://www.drtube.co...ll/2200-pwr.gif

Hvis noen har noen annen info ang disse så kjør på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som to brente 5W 0.33Ω motstander, og da er utgangstransistorene også gått. Ampen har nok vært kjørt for hardt over tid, eller den har fått utgangen kortsluttet.

I utgangspunktet ser det altså ut som 100kr i deler og en times arbeid for å få den opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som to brente 5W 0.33Ω motstander, og da er utgangstransistorene også gått. Ampen har nok vært kjørt for hardt over tid, eller den har fått utgangen kortsluttet.

I utgangspunktet ser det altså ut som 100kr i deler og en times arbeid for å få den opp igjen.

Hei. Har sendt deg en pm ang om du er interessert i å se på den. Skal til trheim på spillejobb idag, så jeg lurer på om jeg skal ta den med oppover? Sender deg mob nr mitt på pm så kan du ta kontakt hvis det er aktuellt, ikke sikkert jeg får sjekket mere på nett idag.

For those about to rock tonight, rock city is the place to be:),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.