Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor får man tak i Marshall 50th series?


Anbefalte innlegg

Sikler litt på de nye 1-watterne til Marshall.

Noen som vet hvor de har disse i stock, og evt. pris?

Lurer litt på den JCM1 som skal komme i juni, men om noen har erfaringer med de som allerede er kommet ( JTM og JMP ) er jeg interessert i å høre hvordan de fungerer.

Er på utkikk etter en practiceamp som låter bra hjemme ( min Class 5 spiller alt for høyt ).....

http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productCode=1970s%20JMP1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 5000,- for kun toppen og 5500,- for kombo.

Du kan høre med butikker om de har de inne eller vil prøve å få tak i deg. Pr. idag så vet jeg ikke om noen som har tilgjengelig på lager eller i bestilling.

Mye pre-orders ute å går.

Den JTM-1 fikk jeg testet uten at den helt falt i smak hos meg... Den hørtes ut som en "leke-JTM" hvis du skjønner.

JMP1 kom og gikk før jeg fikk sukket så ingen erfaring med den... men jeg har over gjennomsnittserfaring med JCM-1 (komboen) da den ble sendt ut fra EM-Nordic litt tidligere enn tiltenkt tror jeg... og jeg var såpass heldig at jeg fikk snappet den opp.

Jeg laget ett par demoer på den også som ble nevnt i en tråd her tidligere... Den første klarte jeg ikke helt å fange opp hvordan den høres ut i levende live og internspeakeren hørtes litt bedre ut på opptaken enn i virkeligheten... Ikke 100% på hva jeg prøvde på annet enn å få ut en video...

Men den videoen som heter JCM-1C Demo 2 er veldig mye bedre i mine ører... og den ble tatt opp på 0.1W da 1.0W var skamhøyt når det lille monsteret skulle slippes løs.

Uansett... her har du tråden og der finner du begge videoene i kronologisk rekkefølge også:

http://forum.gitarnorge.no/topic/45500-nad-marshall-jcm-1c/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har du vært heldig :) Skal jo som sagt ikke slippes før i juni i følge Marshall.

Hadde mistanke om at 1watt blir for høyt ja. Samme problem med min Class 5, som må skrus opp for å vrenge. Men hjemme står volumet på rett over "0", og så må jeg bruke en overdrive.

Så hvordan funker JCMen på 0,1watt?

Litt stiv pris jahh. Men ikke nøye hva det koster for en 100watt i forhold hvis det er en 0,1 jeg har bruk for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha clean så fungerer det veldig fint med 1W modusen... 0.1W derimot er perfect dersom du vil kranke ampen...

Dessuten så er det ikke faktiske 0.1W, men mer ned mot 0.025W... de kaller det visstnok 0.1W da alle skal ha denne funksjonen.

På JCM-1 så tok visstnok designeren og calibrerte styrken på 0.1W modusen ved å øke på til kona klaget i rommet ved siden av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut.

Tenker jeg venter til DSLen kommer slik at jeg kan sjekke reviews av begge to før jeg evt. prøver å få tak i en. Hvis de skal produsere i hele 2012, så bør det jo ikke være umulig for den lokale forhandleren å skaffe en....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.