Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Billige studiomonitorer - Under tusenlappen?


Anbefalte innlegg

Abbey road sitter vel med 3 B&W 800 Diamond som front, og to bak, og 5 (?) B&W HTM2 Diamond i tak bak.

800 høyttalerne er (hvis jeg husker rett) Bi-Ampet med to Classè CA-m600 monoblokker per høyttaler. (usikker hva de kjører på HTM i tak...)

Selvfølgelig låter dette oppsettet riktig til editing og mastering, når både høyttalerne og forsterkerne er bygget for å prøve å oppnå perfekt gjengivelse.

Mens B&W 686 (som kanskje blir realistisk å lete etter for budsjettet til trådstarter) er bygget for å låte fint og bra til stuemusikk. Til den prisen har de ikke muligheter til å bruke materialer og oppbygning som minner om 800 serien.

Men sier heller ikke at det er umulig å bruke Hi Fi høyttalere til monitoring nej...

Får du tak i for eksempel et par DM686, Dali Lektor/zensor, vil du ha noe som fungerer langt bedre enn de studio monitorene du linket til.

Ironisk nok så har jeg et par B&W 686 stående i stua, men å flytte de inn på runkebua mi er nok ikke så populært.. Men har en ganske ok NAD-forsterker til overs, så det er vel kanskje muligheter der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner mye ok monitorer til 2000 kr, men til noe særlig under det blir det heller skralt.

Når det er sagt er forskjellen på gode og dårlige studiomonitorer mindre enn forskjellen på studiomonitorer (billige som sådan) og ordinære PC-høytalere. De du linker til faller nok i den siste kategorien, og jeg vil anbefale at du holder deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.