Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Preamp og XLR til JACK


Anbefalte innlegg

Heisan folkens. Lurer på en ting her: Får muligens lånt meg en Universal Audio Solo 610 preamp. Til opptak av gitar, og kanskje vokal. Tenkte jeg kunne ta og plugge denne saken rett i lydkortet, som er et Motu 2408. MEN: Preampen har XLR-utgang, og Motu'n har kun JACK-innganger.. Hva gjør jeg? er det bare å få tak i en "XLR til JACK"-kabel, eller trenger jeg noe helt spesielt? ..Fant noe på nettet om "Balanced xlr to unbalanced 1/4", men... :blink: Håper at noen her på forumet kan svare på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant inngangene på MOTU-en tar i mot balanced jacks, så er det det beste. Uten at jeg vet, så vil kortet gjøre det. Da blir det slik at jacken tar i mot det balanserte signalet fra XLR til T og R, og jord til S.

Når det er sagt, så er det mulig å koble både XLR og jack som både balansert og ubalansert signal. Bare sånn for å gjøre det enklere for deg :)

Så sant kablene du bruker ikke er "hjemmesnekrede", kan du se dette ved å sjekke om jackpluggene er mono eller stereo.

For å være helt helt sikker, trenger du å kikke i manualen til både preampen og lydkortet. En annen mulighet er å bare prøve. Det er ikke noe som går i stykker. Kan du bruke balansert signal, er det å foretrekke, uten at det nødvendigvis er slik at du hører forskjell hvis du har kurante kabler.

Hele mombojumboen koker i korte trekk ned til om signalet sendes over to eller tre ledere, altså om jord brukes som leder eller ikke, sånn enkelt forklart.

Verre er det egentlig ikke, når man snakker om selve lydoverføringen fra enhetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.