Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

2x12 byggetråden!


kis32

Anbefalte innlegg

Ser ut som jeg får skaffet meg en 15w Vox Night Train rørtopp om ikke så altfor lenge. Da er det jo en fordel med et kabinett å kople den til...

Det er jo et eget kabinett i night train "serien" (V112NT) som ligger litt under 2000 kroner. blant annet Palmer, Blackstar og Laney ser jeg har kabinetter til omtrent nøyaktig samme pris. Har prøvd mange forskjellige gitarer, men gløden er ikke like sterk for gitarforsterkere.

Leter med andre ord etter et 1x12 kabinett til under 2000,- som kan fungere godt med Night Train hodet..

Vet ikke hvordan de forskjellige merkene låter, så hvis noen har noen fine setninger for å sammenligne hvordan de forskjellige kabinettene/merkene låter, er jeg takknemlig for det ;)

----------------------------

EDIT:

Døper om tråden til 2x12 byggetråden.

Sløyfa Night Train idèn min, og bestemte meg heller for å bygge meg et 2x12 kabinett for å apare plass..

Her har jeg lyst på både innspill og hjelp. Hvis det er noen andre som også bygger 2x12 kabs, er det bare å slenge seg på og poste bilder.. For bilder skal det bli!

Info lengere nede ja..

Endret av Carlsenth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kikka litt rundt, og det virker som Voxen gir mest for pengene, da med Celestion G12M. Dette elementet er allsidig, selv om det skal mye til for at et element "suger" til en sjanger. Husk også å se brukt, det er alltid lurest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips. Det som egentlig gjør meg skeptisk til vox kabinett er min tidligere erfaring med combo forsterkerne deres. De låter noe innestengt og litt ullent. Liker jo trykket i bunnen som de virkelig har, men er jo avhengig av litt mer i litt skarphet i diskanten.. Forsterker toppene deres har jeg sansen for.

MEN, hvis det er voxen som virkelig er mest value for money i denne klassen er det vel ikke mye å hente på de andre modellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et billig og bra kabinett er Ibanez TSA-112C, kjøpte ett i går. Egentlig overrasket over hvor bra det låter, og 1560 kr fra Gitarhuset er jo billig! Ikke så skarp lyd som i V30 , og det vil jeg tro passer godt til NightTrain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste man trenger når man allerede har et kabinett er jo noen treplater.. Tror for min del det er greiere å bygge det om en å selge det og kjøpe nytt. Får såpass lite penger for det at jeg ender opp med nok til å kjøpe et virkelig kjipt 2x12 : D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

Ser nesten enklere ut å dele det kabinettet jeg har, og bruke den nederste delen + feste en ny topp..

Noen vil nok kalle dette en dårlig idè, men jeg lærer mye av mine feil. Så om det ikke blir superbra, så har jeg i allefall lært noe..

Uansett!

Selv om jeg bygger fra bunnen av, eller bygger det om, må jeg trekke om kabinettet med ett eller annet. Beising, maling eller spraying takker jeg fint nei til. Har lyst til å arbeide litt utenfor boksen, og droppe det vanlige tolex/tweed trekket.

En butikk i nærområdet tar inn masse forskjellige typer stoff med masse psykedeliske mønstre på, så det er selvfølgelig i tankene. Tenker å feste stoffet med spray lim (?). Så kan man smøre/spraye på med et beskyttende lag med et eller annet over, så det ikke slites og revner.

Noen som har noen andre ider som kunne vert stilig å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.