Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken effekt er dette?


Anbefalte innlegg

Ja, jeg har liksom holdt meg til litt clean og vreng, og that's it.. Men leker meg nå mye med effekter, og lærer å impregnere dem i musikken generelt..

Jeg VET hva dette her er for en effekt, men skulle finne den igjen online, men finner ikke ut hva den heter.

kan noen hjelpe...?

Det er snakk om effekten på gitaren, som høres helt fra starten:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo opprinnelig en Smithslåt, og Johhny Marr gjorde det sånn:

The vibrato sound is fucking incredible, and it took a long time. I put down the rhythm track on an
through a
without vibrato. Then we played the track back through four old Twins, one on each side. We had to keep all the amps vibrating in time to the track and each other, so we had to keep stopping and starting the track, recording it in 10-second bursts... I wish I could remember exactly how we did the slide part -- not writing it down is one of the banes of my life! We did it in three passes through a
, set to some weird interval, like a sixth. There was a different harmonization for each pass. For the line in
, I retuned the guitar so that I could play it all at the 12th fret with natural harmonics. It's doubled several times.

Spørs om det går an å kjøpe det i en boks ;)

Endret av Peaceandloveandrocknroll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida.. Detta vakke noe jeg "måtte" ha i en låt jeg var i studio med eller no..

Bare lurte på hva effekten bak tremoloen var?

Hørtes gromt fett ut da :D

Skjønner at det var tricky å spille inn.. Nesten som introen til On The Backs Of Angels, der fyren presterte å spille inn...ja.. hva var det igjen.. 11 gitarer... :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.