Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til billig mikrofon (usb?)


Concker

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har leket litt med tanken på å prøve og faktisk produsere noe musikk..

i starten bare spille noen div riff, så legge på litt basic trommer osv senere.

Har drevet å lekt meg litt med og bare bruke mikrofonen på headsettet mitt (Sennheiser PC360) gjennom audacity, Også prøvd litt med Boss RC3 pedalen jeg har, men blir så veldig mer distorta lyd kontra det jeg hører med mine egne ører.. så likte ikke det noe særlig.

Funger jo helt ok etter litt tweeking, men mangler noe bass og mids, samt den takler ikke høyere volume nivåer.

Men ja, jeg trenger ikke noe super avanserte og ikke minst dyre greier da dette er bare for litt morro hjemme og evt youtube om noe ut av det.

Har heller ikke noe mikser eller slikt utstyr så da tenkte jeg at en usb mikrofon hadde vært greit.

De viktigste kriteriene jeg ønsker meg:

-Den skal klare uten veldig mye software og jobb ta og komme så likt den lyden som jeg selv hører med mine ører.. må vel gå ann og få noe som ligger i nærheten vertfall?

-Fattig som jeg er så vil jeg helst at den ligger på max 500kr da dette blir bare for litt morro og ikke super seriøst. Kan veldig gjerne ligge under dette også, som nevt trenger jeg ikke noe veldig avanserte greier.

-Den må klare og ta opp "rein" lyd selv på et greit volume, nå spiller jeg ikke på noe enorme marshall stacks, men en søt liten 9w tweed champ clone med 10" element, så kan si et volume som er høyt men ikke ubehagelig i edru tilstand :)

Skader heller ikke om det er mulig å få med noe form for mini stativ til å stå forand en amp, men kan alltids ordne til noe her selv.

Så tips hadde vært fint da jeg har 0 peiling på dette.

Bestilling fra utlandet er heller ikke problem, men helst 500kr og enda bedre under dette ink frakt.

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du har jo ganske strenge krav og pris, så du kan nok ikke forvente og bli superhappy med en mic til 500 kr :) en mic' trenger en preamp for å fungere, om det ikke er usb-drevet. dette trenger du lydkort til, og dette igjen gjør det umulig å presse prisen under 500. sjekk ut merker som Behringer, de har mange finfine greier..

Kan dette være noe? http://www.sound1.com/portal/asp/produktdetalj1.asp?Produkt_ID=5814

Den er jo dyrere, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du har jo en Mustang og den har egen USB-utgang. Da kobler du jo bare den rett inn i Pc-en og får kvalitetslyd! :D

Det blir langt fra kvalitets lyd.. får masse distortion i forhold til hva man egentlig hører, samt skulle likt og tatt opp tweed ampen også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar heller opp litt ekstra spenn, kjøp deg en vanlig Behringer-mikrofon (låter veldig greit), og et enkelt lydkort med mikkpreamp. Da kan du bruke mikrofonen til andre ting etterhvert også :) Samt plugge gitaren rett i lydkortet og kjøre f.eks. Guitar Rig, noe som er den desidert letteste måten å få god lyd på til enkle opptak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Siste aktive tråder

    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
    • Prøver å finne igjen en gitar jeg solgte i oslo for ca 5 år siden! Noen med tips til hvordan jeg kan få den tilbake?
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.