Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nissefeiten


Anbefalte innlegg

Hellæu!

Kar på 26 år fra trøndersk jord, men har forvilla meg til Indre Troms og vært her i mange år....yey....

Har spilt gitar i en del år og har har med tiden skaffet meg en hel haug med utstyr. Masse dritt som skal ødelegges på scenen og en del bra.

Av bakgrunn så har jeg holdt på med metal stort sett hele tiden, men de siste årene så har jeg innsett at det er ganske greit å kunne andre sjangere for å finne inspirasjon.

Spiller i 2 band, et coverband (holder på å lage eget for tiden så håper å kvitte oss med det stempelet) og et prosjekt band (nyoppstartet så aner ikke hvordan det vil fungere enda).

Har klart det fantastiske kunststykket å overtale kvinnfolket til at vi flytter ut fra det store soverommet og inn på et av de små for å lage hjemmestudio. Helt utrolig :D

Er vel en av de få gitaristene som ikke liker å spille solo, synes det er dritt kjedelig, men liker å ha det med i låtene. Eneste som slår en god solo er en jævla fet rytme :D

Har en god del utsyr, men har sett at det er en tråd her inne et sted hvor man legger ut denslags så sparer det til da.

Har 19 gitarer, en haug med forsterkere, trekkspill, orgel å hele pakka så skal ta noen bilder senere å legge ut.

Ellers lite å si. Ser jo at det er mange på dette forumet som har utrolig mye mer kunnskap enn meg når det kommer til gitar, forsterkere, miksing osv så håper å lære masse.

Tjobling, skål i glasset å alt det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen ja. :)

Coverband er ikke noe dårlig stempel. Har fått minst 1000 tilbakemeldinger på at det er noe publikum liker, og det syntes og høres når man drar i gang med riff og introer som folk kjenner igjen. Og da spesielt gode låter som ikke er ihjælspelt....

Mye verre med et band som bare gnur på egne ukjente dårlige låter. :P

Forøvrig håper jeg du snart vokser av deg trangen til å ødelegge utstyr på scenen.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coverbandet jeg spiller i er på mange måter en slags theme basert greie, gamle menn som koser seg med guttedrømmen. Jeg er den yngste og resten varierer fra 32 til 43.

Vi holder oss unna de aller mest spilte låtene som Splitter Pine, Leva Livet osv, men spiller heller de som var på andre, tredjeplass, fjerdeplass på toppen i 90 tallet:)

Coverband er langt fra noen dårlig stempel, har det mye artig med det og publikum liker det. Nen som "musiker" så vil man jo utforske sin kreative side mer enn bare sitte hjemme å skrive. Vi har jo nettopp begynt å lage noe selv og etterhvert så vil man jo "sjekke" låtene sine for et publikum. Regner med at det er flere som har vært igjennom den greia der:)

Når det kommer til å knuse ting på scenen så er det langt fra noen trang, men en mer en show greie. Vi har i den siste tiden avsluttet med en ganske opprocka Noen Å Hate versjon som hadde vært jævelig kult å avsluttet hele greia med å knuse en gitar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.