Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Strat kropp


kis32

Anbefalte innlegg

Husker jeg lagde en tråd om noe lignende for en stund tilbake, men klarte ikke lete den opp.. Uansett:

Har en veldig opprevet og stygg stratocaster kropp på mexikaneren min, som jeg ønsker å bytte ut. Det er jo en rimelig gitar, så kan egentlig si at jeg driter i typen treverk og lignende..

Vil da ha en Strat kropp med plass til humbucker i bridge og 2 single coils. Den skal være Sonic Blue.

Et clue er også at den passer. Skal fremdeles bruke de gamle delene på den (orginal hals, tremolo osv..)

Hvor er det dere bestiller slike deler? Åpen for å handle fra utlandet, norge er sjeldent hyggelige på gitardelpriser : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første - eldre mex fendere har en tendens til å ha ganske varierende bredde på såle/hals

For det andre - det er få kropper å få tak i som har ferdig-borrete hull for mex (smal) tremolo

For det tredje - sonic blue er en farge det kan være vrient å få tak i om du er veldig nøye på eksakt fargenyanse

Sjekk e-bay, og let etter en brukt/partert mex fender kropp - rimeligere blir det neppe om alt skal passe og være "plug & play"

Du kan selvsagt bestille fra warmoth, men det blir ganske så kostbart med finnish. Andre alternativ eksisterer selvsagt også, men da må du belage deg på å borre opp hull til tremolo osv selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.