Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Min øvingsliste på Akustisk/Western Gitar


Loddebåt

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg er fersk på gitar (ca 3mnd), og i den forbindelse har jeg laget min egen øvingsliste på Akustisk/Western gitar. Hva synes dere "proffer"..;-)?.

Disse akkordene, samt kombinasjoner av disse prøver jeg å øve inn på en best mulig måte før jeg skal på musikkskolen i ett halvt år f.o.m jan 2012. På skolen håper jeg og videreutvikle meg til å spille noen låter, samt få finslipe teknikker...

ØVINGSLISTE Gitar.pdf

Endret av Loddebåt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Hei, ser ut som du er flink til å strukturere deg selv, det er bra!

Akkordprogresjonene dine er bygd utfra kvintsirkelen, og dersom du jobber opp mot den underveis har du snart spilt gjennom alle I - IV - V progresjonene i alle toneartene. Det du har her er en god start, og du kommer sikkert snart til å spille kjapt gjennom akkordene, og da vil jeg anbefale deg å begynne å spille låter, som du også skriver. Siden du er i country og western, kan du jo forsøke deg på noen låter av artister du liker å høre på. Søk på sangtittel + chords på nettet. Husk også at plekterøvelsene kan spilles som melodier, man trenger ikke bare spille en tone for å øve høyrehånda! Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut! :)

Det eneste jeg biter meg merke i er at rekkefølgen på akkordene i den første biten ikke er konsistent. Mulig dette er bevisst, men jeg vil tro at tanken var å spille C F G © i ulike tonearter (som er I IV V nevnt i posten over). Du har skrevet A E D - som er I V IV. Ikke helt samme sak, men som ren akkordøvelse betyr det ikke stort. Jeg vil tro at du ikke har beveget deg veldig langt inn i teoriens verden helt enda, selv om du er på god vei. :)

Spiller du noe spesielt med plekterøvelsene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.