Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Stemming av piano i Oslo


Pledrik

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Du har ikke lekt med tanken om å "grovstemme" det selv først? Eldre piano som har stått ustemt lenge trenger ofte å stemmes opp relativt først for så å "sige" litt i etterkant. Har selv nylig hentet et eldre, ustemt piano. Har nå bestilt en enkel stemmehammer og dempeutstyr fra e-bay. Tar det hele som et "learning by doing-prosjekt"!

Vil nok ikke anbefale det jeg har tenkt å gjøre dersom du har et verdifullt piano. Da bør nok en autorisert pianostemmer ta seg av jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tanken slo meg men er veldig usikker på om dette er lurt? Pianoet er ikke verdifullt, men det er veldig kult (er et lite stuepiano fra Forenede Pianofabrikker / Oslo i flammebjerk) og har ikke så lyst til å herpe det. Vi får se hva stemmeren får til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har du prøvd å lære selv å stemme Pianoet med stemme gaffel etc? fins sikkert mange videoer på..

Det tror jeg rett og slett bare er å glemme desverre. (Kjenner noen som får det til, men er jo ikke noe for oss "vanlige" gitarister) Vanvittig vanskelig å stemme et piano skikkelig. Det er bedre å jobbe 3-4 timer ekstra for å betale for en stemmer enn å bruke en drøy uke på å ødelegge et piano. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok veldig enig med Morten her, gitt. Fikk rask og hyggelig tilbakemelding fra H&B som sa at pianoet mitt er av en kvalitet og epoke som gjør det usikkert om det lar seg stemme (er vel en pen måte å si at det er crap på :( ), og han ba meg sjekke kammertonen for å se hvor galt det er. Har nå funnet ut at det ikke er veldig langt unna, og håper de kommer ila kort tid for å fikse. Begynner å bli litt lei av at alle kattene i nabolaget kommer løpende når jeg spiller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.