Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp med å koble forsterker til kabinett.


TurnTheTables

Anbefalte innlegg

Okey.. Greia er at jeg ikke helt har skjønt meg på hvordan jeg skal forholde meg til Ohm-enhetene. Føler at alle sier forskjellige ting.

Men hvertfall. Jeg har en Peavey 6505 top og et Randall cab. Lurer på hvordan jeg skal koble de mot hverandre? legger

ved bilder.

Peavey forsterker

2nqtatg.jpg

Randall cab

iwnp7l.jpg

post-10068-0-13346700-1322312980_thumb.j

post-10068-0-95429400-1322313057_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter du ohmknappen på 8 og så stikker du jackpluggen i left på kabinettet og vipper knappen på kabinettet over på mono, evt hvis du bruker to kabler setter du ohmknappen på 4 og lar knappen på kabinette være som den er.

Tusen takk! Og på forsterkern er det et fett hvilken input jeg bruker fra cabbet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da setter du ohmknappen på 8 og så stikker du jackpluggen i left på kabinettet og vipper knappen på kabinettet over på mono, evt hvis du bruker to kabler setter du ohmknappen på 4 og lar knappen på kabinette være som den er.

Det første du sier er riktig. 8ohm input (left) og bryteren til mono + bryteren til 8ohm på forsterkeren.

Men det andre forslaget gir en total last på 2 ohm. Ikke 4 ohm. Med andre ord ikke så heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.