Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Skifte strenger på Jackson rr24


Kennyboy

Anbefalte innlegg

Hei, eg eiger en Jackson rr24 (6strenger).. Eg har veldig lyst til å bytte strenger som en 8strenger har, tuningen som er ønsket ser sånn ut ( F - Bb - Eb - Ab - Db - Gb ) Vertfall.. Er det mulig å ha så tykke strenger på denne gitaren og at det går an å bruke den? Det må vell vere noe som skjer med halsen? :unsure:

Siden eg ikkje har råd til å kjøpe 8strenger og har allerede 3 gitarer i standard tuning, tenker eg at dette ville bli den billigste utveien.. :)

Noen som har prøvd dette før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då synest eg du burde spare pengane til du har råd til en 8strengs gitar, for det der kjem nok kun til å backfire.

Det hadde vært vanskelig nok om du faktisk skulle prøvd på å ta ein vanlig gitar, og stemme den som en sju-strenger..

eller... kjøp deg heller ein bariton gitar.

Standard-tuning for dei pleier å være A. http://evenstadmusik...oducts_id=15222

Har prøvd denne, og den låter greit, men det er heilt noke anna å spille på baryton (eller 7/8-strengere), kontra en vanlig gitar.

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok ikke til å få noe særlig andre problemer enn at du må justere intonasjon og truss-rodden. Det er vanlig å bruke gitarer med lengre skala-lengde enn bariton-gaterer til dette, slik som Fender sin Bass-VI.

For all del kan du jo prøve. Har selv hatt standard gitarer nede i D1, så det funker, så lenge du ikke forventer noe særlig klar tone.

Du kan jo alltids sjekke ut noen rimelige åttestrengere fra Rondo Music her: http://www.rondomusic.com/

Eller eventuelt prøve å få tak i en grei baryton å teste ut bstemmingen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.