Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nybegynner spørsmål!


philip lauritzen

Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Truss-rod er korrekt, og "planken" er nok gripebrettet på gitaren din (altså der du setter fingrene). Gitaren du kjøpte har en standard truss rod som sitter i lydhullet. Denne modellen kommer normalt sett justert med litt høye strenger og tåler ca 1/4-1/2 omdreining stramming, men det varierer for hvert eksemplar. Sendte du epost til butikken og ba dem justere den opp før de sendte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg sendte spesifik Mail, og sa at de ikke skulle stemme, eller gjøre noe med gitaren, for da kunne det gå 1-2 dager extra, og det vil jeg ikke! men er det sånn at gitaren skal ha et rett gripebrett da den er ferdig justert? Hva er sånn klype som noen har på gripebrettet ? Er den for å gi høyere toner? Hva heter en sånn klype?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg sendte spesifik Mail, og sa at de ikke skulle stemme, eller gjøre noe med gitaren, for da kunne det gå 1-2 dager extra, og det vil jeg ikke! men er det sånn at gitaren skal ha et rett gripebrett da den er ferdig justert? Hva er sånn klype som noen har på gripebrettet ? Er den for å gi høyere toner? Hva heter en sånn klype?

Siden du ba spesifikt om å ikke få gitaren verken stemt eller justert får du rett og slett en gitar som har ligget urørt i esken sin siden den forlot fabrikken i Kina. De fraktes i åpne containerskip tvers over kloden, og siden treverk påvirkes av temperatur og luftfuktighet får du et ganske tilfeldig justert instrument. Gripebrettet skal normalt være nesten rett, men svakt konkavt. Jeg tror ikke du skal begi deg ut på å justere dette selv på det nivået du er på nå. Hvis gitaren enten skurrer eller er tungspilt, så stikk innom butikken min så justerer jeg den opp gratis for deg. Det tar 20 sekunder hvis man kan det og er vel verdt å gjøre.

Klypa du snakker om heter capo, og det er for å transponere en låt så man kan synge lysere med samme akkorder som uten, men det ville jeg ikke brydd meg om forløpig.

Edit: skrivefeil

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg kommer helt klart innom butikken din :). Var nok litt bom kjøp å kjøpe fra nett, så det neste jeg handler blir nok fra deg :) du virker jo som en hyggelig fyr :) hva heter butikken, og adresse?

Det var jo hyggelig å høre. :-) Bare spør etter Morten, evt hvis jeg ikke er der sier du at jeg har sagt du skal få justert og stemt gitaren gratis. Butikken er Backstage Musikk på Sandvika Storsenter rett utenfor Oslo, så det er ikke lange turen, verken med tog, buss eller bil. Vi prates! Lykke til med spillinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har problemer med min Line 6 Relay G70 live. Den har fungert bra i mange år, men det har blitt mer ustabilt de siste årene. Til info så bruker de andre i bandet G30 fra Line 6. På soundchecks så funker alt fint. Jeg kan gå rundt hele scenen og mister ikke lyden. Men under konserten, med folk (og mobiltelefoner) i salen, så kan jeg knapt bevege meg bort fra mottakeren uten av jeg mister signalet.. Er det noe jeg kan gjøre for å løse dette eller er hele oppsettet utdatert? Det merkelige er riktignok at G30, som er en dårligere og eldre modell, funker helt fint for de andre i bandet.. 
    • Söker rockprojekt att vara med i Norge, med fokus på live-gig. Jag är öppen för alla typer av rock/metal och ser fram emot att få spela med likasinnade musiker. Har erfarenhet av både studioarbete och liveframträdanden, och är redo att bidra med både energi och kreativitet.
    • Bildet er tatt i dag. Min Tele Deluxe
    • I fjor bygde jeg en Telecaster Deluxe. Det er den beste gitaren jeg noen gang har hatt, selv om jeg har kjøpt giterer til 6000kr i butikk før Gitaren består hovedsaklig av deler fra Guitarfetish, feks kropp og pickups, mens halsen, som måtte ha CBS hode, kommer fra en Squire Stratocaster Affinity. Kroppen er i Or, og halsen i lønn med rosentre gripebrett. Eletronikken har jeg bygget selv jeg kjøpte deler lokalt i nederland, og det er koblet på samme måte som på en moderene Les Paul. Gitaren har Push pull potmeterer for coilsplit og alle pots er som allitd på mine bygg - CTS. Gitaren har ikke antydning til pickupsus for jeg har skjermet den profesjonellt. Dette er alså ikke en Fender Telecaster så jeg gav den en egen logo på halsen der det står "Helge Tele Deluxe". Halsen hadde jo originalt en stratocaster logo. Jeg syntes gitaren har nydelig klang og jeg har aldri hatt noen bedre gitar. Hvis dere vil se byggeprosessen så klikk på denne linken: https://www.youtube.com/watch?v=HtBjxB9VAYk&t=42s  
    • Har en slik miksepult som jeg vurderer å selge. Ser at andre selger selger pre amp stripene, og kompressorene separat. Noen som har tanker om pris evt? Selges med alt utstyr, kabler, strømforsyning osv. Har tidligere vært eid av NRK.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.