Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modelering vs "the real thing" - lyttekonkuranse


rocktrond

Anbefalte innlegg

Kan du høre forskjell på modelering og "the real thing"? Sjekk her: http://guitarsquid.com/Squid_Picks/Sep2011/contest-amp-model.html

Vi kan jo ha vår egen gitarnorge versjon av konkuransen. Send ditt svar til powerguitar[at]me.com - og oppgi nicket ditt her på gitarnorge - så kan jeg samenfatte og poste svarene når fasitten er klar :)

(ps - lytteeksemplene på den siden kan lastes ned i 96kHz/24-bit format: https://files.me.com/joegore/rasr32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott initiativ! Syntes sånne ting er dritmorsomt. Særlig når svarrunden begynner og ALLE tar feil :lol:

Stiller gjerne med min 65 London om jeg finner en vettug måte å ta det opp på! (Med mindre vi skal gjøre som de på siden og ha original vs. modell av de mest "legendariske" ampene da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt.

Men, når lyden fra begge skal skvises gjennom billige PC høytalere, hvor reell er forskjellen??

Det er absolutt et gyldig poeng, men det er jo det samme med lyd på CD osv. Hvis det ikke er forskjell, skal man likegodt slutte med rørforsterkere i studio og da? Nå er jeg klar over at du skrev "billige pc høyttalere", men det er jo det de fleste hører musikk igjennom. (Eller billige bil/boomblaster/hodetelefoner osv osv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, når lyden fra begge skal skvises gjennom billige PC høytalere, hvor reell er forskjellen??

Vel du velger selv hvilket annlegg du vil høre det gjennom ;)

Stiller gjerne med min 65 London om jeg finner en vettug måte å ta det opp på! (Med mindre vi skal gjøre som de på siden og ha original vs. modell av de mest "legendariske" ampene da.)

Tenkte bare folk kan sende meg svarene på den konkuransen de har lagt ut - ikke å stage en ny konkuranse med egne innspillinger - selv om det på sikt hadde vært morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du velger selv hvilket annlegg du vil høre det gjennom ;)

Tenkte bare folk kan sende meg svarene på den konkuransen de har lagt ut - ikke å stage en ny konkuranse med egne innspillinger - selv om det på sikt hadde vært morro :)

Aaah skjønner. Hehe. Er med på begge greier jeg iallefall ;) Skal høre igjennom litt bedre når jeg kommer hjem og sende et reflektert svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.