Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Bytte av mikrofoner på ESP LTD Ex-260


kbekul

Anbefalte innlegg

Hallais godtfolk!

Ja.. Har vært inne på tanken om å bytte gitar nå, men er blitt såpass glad i ltd'en min at eg ikkje har lyst å selge den heeeelt enda. Så derfor kom ideen om å bytte mikrofoner på den for å få litt bedre lyd. Spiller mye variert musikk.. Det vil si: Alter Bridge, Avenged Sevenfold, Satriani, Dream Theater, Steve Vai osv... Så trenger litt tips her! Vil gjerne ha noen mikrofoner som gjør at eg får god clean lyd på lead når eg skal spille solo som f.eks Dream Theater - Wither, men også mikrofoner som trøkker skikkelig på A7X sangene...

Ideer?

Hilsen Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Att få till Petruccis ljud är väldigt mycket att ha alla andra grejer han har runt om sin mick, förstärkare, effekter, uppmickning osv.

Köper man en Crunch Lab men inte har hans Boogie också så kommer man tyvärr inte så närma.

Hans ljud är mycket fetare än vad micken egentligen är.

Vad jag menar är, i något annan än en baskraftig förstärkare typ Boogie så låter den inte så fet.

Har man normal rig runt om så kommer man nog närmare med andra mickar.

Men förklara lite vad du har för prylar du spelar igenom, så kan vi nog komma på vad du borde prova.

/Magnus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra det jeg kan se på musikken du lister trenger du en blanding av høy output og litt krisp diskant. Her kan kanskje Magnus O være behjelpelig med Dimarzio-anbefalinger. Selv vil jeg anbefale Bare Knuckle Nailbombs med alnico i neck og ceramic i bridge. Da får du en litt flat frekvenskurve med aksent på diskant i bridge.

Eller Painkillers som jeg har. Mye mids som gir en sprø pick-attack, der du kan smyge ut nydelige softe sololyder ved å skru ned vol-pot´en litt, eller en punchy riff-lyd med alt på full pupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.