Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problem med slappe strenger


eddie FAN halen

Anbefalte innlegg

Har en OLP mm1 (Music Man Axis kopi) med floyd rose. Men Når jeg stemmer den ned til Eb blir strengene altfor slappe.

Originalt har gitaren 09-42 strenger. Har nå prøvd med Ernie Ball 10-46, men de er fortsatt for slappe.

Vil helst ikke ha tjukkere strenger enn 10-46.

Noen som har forslag på hvordan jeg kan løse problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen annen løsning på dette annet enn å øke strengedimensjon. Hvis du synes det er bass-strengene som er for slappe kan du forsøke et 10'er sett med tykkere bass-strenger - f.eks 10-52

Ulike strengetyper oppleves forøvrig også litt ulike angående hvor "stive" de er. D'addario EXL er f.eks strenger jeg opplever som veldig "myke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernie Ball regular slinky (10-46) er litt fastere enn daddario exl. Jeg kjørte 11-48 på axisen min når den sto i ess. De heter power slinky. Ellers for å tighte opp .010 settet trenger du en annen gitar med lenger skalalengde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke strenger er veldig stive?

Jeg tror originalstrengene på gitaren var stivere, men jeg vet ikke hva slags strenger det var.

Tja, nei jeg vet ikke om du finner noen som er "veldig stive" men Fender og John Pearse føles stivere enn D'addario synes jeg. Men nå er vel og merke D'addario de strengene jeg har prøvd som føles mykest totalt sett, så forskjellen fra dine strenger, hva det nå enn måtte være, trenger ikke å være så stor til et annet merke.

Det er vel og merke på de tynneste strengene jeg kjenner noen stor forskjell, så hvis det er bass strengene du synes er slappe, vil en annen type neppe utgjøre den store forskjellen.

Ellers for å tighte opp .010 settet trenger du en annen gitar med lenger skalalengde. :)

Alt er relativt. en kortere skala-lengde gir tightere bass-strenger spør du meg. Men lengre skala-lengde gjør bending av tynne strenger enklere. Men nå er vel bytte av gitar neppe noen løsning for trådstarter da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.