Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp første el gitar


Jorste

Anbefalte innlegg

Jeg har fått et tilbud på en epi lp customFra en opphørt musikkbutikk. Der kan jeg få den for 5000,-

I tillegg kan jeg få en fender g deck multimedia forsterker 15 watt pluss stativ og kabler, så den samlede summen blir 7800,-

Vil dette være et godt "starting point", selv om det egentlig er litt over mitt planlagte budsjett?

Jeg kan si at jeg har spilt akustisk gitar i ca 4 måneder og det går rett så bra med open chords, bar chords er fortsatt en smule vanskelig.

Takker for alle tips jeg kan få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epiphone er absolutt en fin gitar å starte med. Enkel og grei, og låter meget greit også.. jeg har fortsatt min, etter mange år.. Oppgradert den litt og har ikke planer om å selge den. 5k er en grei pris på en LP custom, og du får nok med garanti og service som er meget kjekt å ha når man skal handle sin første gitar.

Har ikke så mye å si på forsterkeren, men du kan jo sjekke ut Fender Mustang, Roland Cube, Vox XT.

Som sagt, kan ikke si noe om den ampen da jeg ikke har spilt på den selv.. men den høres noe dyr ut mtp at du får pakkepris.. Lykke til :)

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troll: Spørs nok om han får med service når han kjøper fra en opphørt butikk

Bortsett fra det, virker det som en fin pris på en ny Epiphone LPC.

Jeg kjenner ikke forsterkeren, men du kan få en Vox VT30, som er en veldig fin forsterker. Hvis de har den inne, så får du sikkert et bra tilbud på den også. Da har du ei solid gitarpakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hørt mange steder at det er lurt å handle brukt, på grunn av prisen...

Men da jeg har handlet andre ting på samme måte (ting som har lenge og skal "knytte" seg til) så har jeg alltid problemer med å få det til å bli "mitt" og ikke den forrige eieren sitt. Sikkert litt sært, but that's just me :mellow:

Tror jeg tar meg en tur på lillestrøm musikksenter i løpet av neste uke, for å prøve et par gitarer og så får jeg vel se hva jeg ender opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.