Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

valg av ibanez?


mmakokid

Anbefalte innlegg

Hei jeg har bestemt meg for å kjøpe en av fire ibz.

Jeg vil da ikke kjøpe brukt da jeg er sær spør kun om hjelp til å velge en av disse gitarene ikke noe mer.

Ibanez mbm-2 sv

Ibz rg-1451 nc

Ibz dtt-700 mgs

Ibz rga-121h cdr

Jeg skal spelle mest rock metal å blues å skal ha en av disse.

Trenger hjelp til valg gjerne med litt info om hvorfor takker så mye :)

Endret av mmakokid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg ville anbefalt en av de gitarene som din første gitar, da de koster såpass mye og representerer en spesiell type gitarer som flertallet ikke nødvendigvis liker så godt. Dermed er det et litt dumt førstegangskjøp, fordi du som nybegynner ikke har dannet deg en oppfatning av hva du liker, eller hva du kommer til å spille på gitaren.

Forøvrig, så tror jeg neppe du finner en person på dette forumet som har prøvd alle de gitarene, og neppe mer enn max en av de.

Når så dette er sagt, så er jo 3 av gitarene du nevner relativt like. De er laget på samme lest i stor grad, og er "typisk Ibanez RG-serie" Den siste gitaren du nevner (DDT700) ville jeg definitivt ikke valgt uten å ha testet gitaren grundig, da slike gitarer ofte er en utfordring å spille på sittende, og spesielt for en nybegynner. Og ja, du vil komme til å spille sittende i all hovedsak, de første årene.

Så med en hel masse forbehold, ville jeg sagt at RGA121 og RG1451 er de beste kjøpene for deg. Jeg ville valgt en av de gitarene om jeg måtte velge en av de fire du nevnte.

Jeg vet du ikke vil høre dette, men du finner ikke den ultimate gitaren som nybegynner og førstegangskjøper, ganske enkelt fordi du ikke vet særlig mye om hva du liker ennå. Kjøp en brukt gitar til 2-3 tusen, selg den for det samme senere, og kjøp deg en bedre gitar når du har funnet ut hva du virkelig liker. Eller kjøp noe som har god gjensalgsverdi, som er litt mer universalt og som mange liker - f.eks ting fra Gibson og Fender. Om ikke annet er dette ting som er enkelt å selge igjen uten å tape omtrent alle pengene, samt at det er instrumenter som egner seg til det aller meste, og som de fleste liker ganske godt å spille på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.