Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

STOLT /PROUD! Fikk til justering av Edge Pro:)


Black Anger

Anbefalte innlegg

Hehehe...

Kjøpte meg en Rg 1570 som kom i posten her om dagen...

Gripebrettet var seigt og fælt, og var en annen strengetykkelse en jeg bruker.

Så jeg tok mot til meg å fjerna alle strengene , gjorde rent gripebrettet, polerte kroppen og satte på 10-46 slik jeg bruker...

Edge'en ble helt på bærtur, så jeg la giaren i kofferten for å vente på en Ibanez-dude som skulle justere den for meg..

Men igår kveld fant jeg frem gitaren,verktøy,litt pils og en god eske med tålmodighet..

Og etter en time med stemming av strenger og justering av fjærene på Edge'en ble pinadet gitaren stemt :lol:

Hadde ikke trodd jeg skulle få det til;)

Så nå er det høydejusteringa som skal til pers en dag:)

Det er håp for alle som har Floyd når jeg klarte det,hehehe...

Endret av Black Anger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå er det høydejusteringa som skal til pers en dag:)

Det er håp for alle som har Floyd når jeg klarte det,hehehe...

Så blir det på'n igjen med samme leksa, men blir nok ikke fullt så mye justering da du har gjort grovarbeidet. :)

Er en god ide å ta bort mest mulig av trykket på kniveggene. Tar selv somregel en snarvei ved å gi punktet litt smøring og presse tremoloen litt bort fra skruen som eggen hviler på. (klarer jo ikke å få de fra hverandre men blir litt mindre trykk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en enkel måte å re-strenge en gitar med Floyd/Edge/flytende trem:

Tar vel 5-10 minutter sånn ca. og du slipper all re-stemmingen inni h...

På en Fender med "fulcrum" bro - altså som USA Standard f.eks legger jeg ganske enkelt noen plekter mellom broplate og kroppen, strammer tremfjærene litt, strenger/stemmer gitaren for så å justere ned fjærene igjen til plekterne løsner. Da flyter broen perfekt, gitaren er stemt og det er like ukomplisert som å strenge en gitar med fast bro nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ok, når var jeg kanskje litt dårlig på å fjerne all slakk når jeg satte på nye strenger...

Så nå er strax fine-tunerne i botten... Og Floyden flyter i perfekt stilling:)

Men, hvordan går jeg frem nå når jeg må stemme gitaren på nytt når jeg er fri for mm på fine-tunerne?

Skrur jeg dem tilbake i midtposisjon, og så åpner jeg 'låsene' og stemmer på pegs'ene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.