Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Album Anbefaling


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig har jeg det ;) Hehe.. neida. Jeg merker forskjell på mp3 (selvo om det er rippet i høy kvalitet, typisk 256/320kbit/sek). Ikke på det kjedelige stereoanlegget jeg har her, men på et litt mer ordentlig et. Sitter man med et vanlig elskvip-anlegg, gjør det vel ikke den helt store forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at mange tror at mp3 er mye dårligere er at standard-oppsettet i windows er slik at pcen skal bruke minst mulig resurser på lyd. Hvis du forandrer på dette (eller evt. legger inn XP, der den som standard står på det beste) vil mp3ene dine plutselig låte nesten like bra som cder.

Broren min har en cd spiller til 5000, forsterker til 12000 og høyttalere til 10000. Jeg koblet til pcen hans (han har sound blaster live av ett eller annet slag) og stilte inn windows riktig.

Når jeg sammenliknet med cd-spilleren hørte jeg ikke stor forskjell. Litt mindre av den helt lyseste diskanten, det var det eneste.

Ikke noe å betale 200kr plata for, spør du meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns CD'en blir mye bedre når jeg har coveret og labelen liksom!

Så kjøpe CD'ene og støtt artistene også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mp3 er en meget fin måte å skille ut det som er bra fra det som er dårlig.

Selv laster jeg gjerne ned et album, før jeg bestemmer meg for å kjøpe det.

PS: Flere undersøkelser viser at de som laster ned mest, også kjøper mest.

Men: Er musikken BRA, skal artisten sponses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.