Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Epiphone Les Paul 100


DonGlenn

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte en el-gitar for 10 år siden, som nå ikke virker lenger. Det var en billig gitar til rundt 1.500,- og den hadde sikkert holdt den dag i dag, hvis det ikke var for at mikrofonene nå er helt døde.

Jeg er nå på jakt etter en ny gitar, og jeg har ikke 20.000,- kroner å bruke på en "ekte" Gibson gitar. Jeg har sett at flere musikkforhandlere selger en Epiphone Les Paul 100 gitar, til en veldig akseptabel pris (like under 3.000,-). Er det noen som har peiling på hvordan denne gitaren er? Gir den en ok lyd og spilleglede for prisen? Eller får jeg kun det jeg betaler for? Er det andre gitarer for rundt 3-4.000,- som er bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! jeg har en les paul 100 og har hatt den i to måneder nå...

Er veldig fornøyd jeg, nå er dette min første el.gitar så jeg har ikke så mye å sammenligne med.

Har fått tilbakemeldinger av en som har spillt i lengre tid at gitaren er meget god å spille på, dette er jo en smak sak!

Jeg valgte les paul'n fordi jeg ikke ville ha en squire stratocaster (liker ikke utseende og jeg ville ha humbuckere).

Epiphone har jo også sg'en som faktigst er litt billigere, som jeg tror er stort sett samme gitaren, med samme mikker ihvertfall!

PS! Ligg unna special utgaven som er billigere, den er ingen les paul, Les paul 100 har "buet kropp" special'en er helt flat pluss den har noen begrensninger når det gjelder elektronikken!

Her er et bilde av min!

http://www.home.no/krizfighters/images/myl...paulrezised.jpg

Lykke til med kjøp av gitar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei takk for svar

Ser jo knall ut den gitaren! Eneste jeg ville gjort var å skru av plekterbrettet på den. :wink:

Hadde vel egentlig gitt opp spillinga mi for et par år siden, helt til jeg kjøpte Mac og prøvde det medfølgende programmet "Garageband". Der får man alle gitareffekter som finnes, chorus, flanger, phazer, fuzz, pluss man kan velge mellom 15 forskjellige forsterkere, legge til trommer, bass, helt rått, helt til gitaren min plutselig døde..

Hvor mye ga du for gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min holder stemminga veldig bra, jeg har ikke bytta strenger etter jeg kjøpte den.. gidder ikke før jeg må og strengene er langt ifra slitte!

Kom dessuten på at les paul 100 har "bolt on neck", det er vel det som gjør at den er rimelig i prisen etter det jeg har forstått!

Hvilken farge har du tenkt på egentlig?

Hadde egentlig ikke tenkt til å kjøpe svart før jeg så den i butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på den som er på bildet fra posten min, Vintage Sunburst eller noe sånt. Sort gitar blir for trist for meg.

Hvis du enda ikke har byttet strenger etter to mnd, skal du prøve å spille før du bytter strenger (clean, ikke noe fuzz), og så spiller du det samme etter du har byttet strenger. Da skjønner du ikke hvorfor du ikke har byttet før :) Klangen i strengene blir jo fort borte, hvis du ikke er en ivrig bruker av strengerens da.

Nei, nå ble jeg skikkelig gira. Du har ikke flere bilder av gitar da? Endelig skal jeg arkivere den billige Stratocaster kopien min, en gang for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.