Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med Marshall


Pledrik

Anbefalte innlegg

Hei! Har en snart 20 år gammel Marshall Valvestate 80V (8080) som jeg i utgangspunktet er fornøyd med men som har fått en irriterende skavank. Volumet hopper veldig med ujevne mellomrom - kan fint spille i en times tid og så plutselig dobles volumet. Trodde jeg skulle ta trommehinnene forleden midt i Comfortably Numb ^_^

Har tatt den fra hverandre og fant ingen løse deler på kretskortet, men har ikke fått sjekket det som holder bryterne. Spørsmålet er om noen her vet om dette er en enkel fiks eller om det må mer til. Jeg ser vel egentlig ikke noe poeng i å bruke mye penger på å få fikset dette, da jeg vurderer å bytte til en VOX AC15 eller AC30 og Marshallen er vel ikke veldig verdifull. Noen gode ideer der ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være pot'ene

Jeg har en mindre valvestate hvor jeg hadde tilsvarende problem på reverb, plutselig så hadde jeg aaaalt for mye reverb

Lodda av alle pot'ene og satte på nye - knitringen på volume ble borte og reverben funka som den skulle igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har hatt din i 20 år så har du nok fått tak i den aller beste forsterkeren de lagde det året. Jeg har hatt en 8080 med samme problemet, og vært vitne til det samme med to kompiser sine ( han ene hadde riktignok stereoutgaven ). Min begynte å utvikle egen vilje etter ca to år. Jeg levde bare med det og sparket til den ganske hyppig til en dag det kom en fyr og solgte meg en ny rigg. :)

Tror det er en standardfeil på denne modellen uten at jeg vet noe om løsningen, men jeg tipper google kan hjelpe deg.

Endret av Prozac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips. Spørs om det beste er å bruke ampen som dørstopper og få tak i noe rør-ete. Skal sjekke hva det vil koste å fikse den - hvis jeg lar være så får jeg finne noen som kan skru litt som kan få den billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.