Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ibanez Headstock, omlakkering


Norstorm

Anbefalte innlegg

Hallaise...

Jeg holder da på med ett morro prosjekt, og bygger en custom av no gamle greier..

Headstocken er en Ibanez Prestige, hvordan blir det å pusse ned den..

Logoen er laga slik at det skal se ut som om det er...vetta faen jeg.. perlemor eller no slikt..

Dette kan da ikke bare være lakk :S

Vet noen noe om detta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen anelse om hvordan logoen er utført, men i alle tilfeller må du nok få tak i en ny logo som du klistrer på. Med mindre gitaren bare skal klarlakkes, da. Tviler på at det er mulig å maskere ut logoen på en fornuftig måte :)

Hvis det er et ordentlig pærlemor inlay, funker det fint å pusse ned lakken, og logoen vill fremeles synes. Det blir dåg et helvete å skulle lakkere en farge over der, siden du må dekke til alle bokstavene ganske perfekt. Tror det er lettere å gjøre som Aphelion sier, og heller pusse ned alt, lakke og sette på en "Water Decal" og lakke klarlakk over der igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et ordentlig pærlemor inlay, funker det fint å pusse ned lakken, og logoen vill fremeles synes. Det blir dåg et helvete å skulle lakkere en farge over der, siden du må dekke til alle bokstavene ganske perfekt. Tror det er lettere å gjøre som Aphelion sier, og heller pusse ned alt, lakke og sette på en "Water Decal" og lakke klarlakk over der igjen.

Setter veldig stor pris på hjelpen her.. Dette skal jeg ta opp med han som skal lakkere gitaren etterpå..

Men kunne du forklare det der på en annen måte kanskje??

Hva er Water Decal?? :unsure:

Her mårre googlast..

Nei, planen var å ha Ibanez logoen der, og i tillegg ha initialene mine, bare for stas da vet du :)

Men blir vel %(W#¤%# å skal kunne beskytte dissa knøttsmå bokstavene der når det skal lakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kunne du forklare det der på en annen måte kanskje??

Hva er Water Decal?? :unsure:

Water decal er et slags klistremerke du dynker i vann, og legger på det materialet du vill at den skal sitte fast på. Det er rett og slett sånn man setter logoer på headstocks. De kommer også i en sånn "tattoo" variant, som fungerer på samme måte som sånne leke tattoveringer (eller kaptein-sabeltann tatoveringer som jeg kaller dem :blush: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibanez prestige merket er jeg temmelig sikker påer et veldig tynt perlemor dekal som er satt på, som deretter har fått en god del klarlakk over seg.

så du kan ganske sikkert bare matte headstocken nok til at den nye klarlakken biter på.

vet ikke hvordan du har tenkt å bruke av personlige dekaler, men disse kan ganske sikkert Males/limes eller hva du har tenkt, før den tilslutt blir lakket med ny klarlakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe problem å ordne noe "ekstra" logo såsant du ikke skal ha en annen farge på headstocken enn det det er nå. Da matter man som sagt litt som hkurt sier, og så legger man på watersliden med "din" logo, og topper med mer klarlakk. Skal du ha en annen farge på headstocken, er jeg sikker på at du får kjøpt "perlemor Ibanez" vinyl- logo som du kan sette på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hvilken butikk har alt du trenger og mer til?

http://cgi.ebay.com/4-Ibanez-Guitar-Headstock-Logos-Stickers-Many-colors-/250752961740?pt=Guitar_Accessories&hash=item3a620a8ccc

Jeg hadde satset på å bevare originalogoen. Da er man sikker på at det ikke er noe fake inne i bildet, og det er da noe når det gjelder en prestige- hals.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.