Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ovation gitarer.


bissa

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen av dere her som har peiling på ovation gitarer? Har tenkt til å kjøpe meg en ovation cc48, men er litt i tvil på hvordan den høres ut uplugget. Noen som vet noe om dette?.

Setter stor pris på svar m.v.h Nora

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen av dere her som har peiling på ovation gitarer? Har tenkt til å kjøpe meg en ovation cc48, men er litt i tvil på hvordan den høres ut uplugget. Noen som vet noe om dette?.

Jeg har hatt en Ovation Elite fra midten av nittitallet. Min hadde samme tynne kropp som den du snuser på. Lyden var helt OK uplugget (men ikke sammenliknet med en normal akustisk til samme pris), men kroppen var ganske glatt så det var litt knotete å sitte og spille på den.

Dersom du ikke har planer om å spille mye gjennom forsterker, hadde jeg heller brukt pengene mine på en vanlig akustisk gitar med "normal" kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen av dere her som har peiling på ovation gitarer? Har tenkt til å kjøpe meg en ovation cc48, men er litt i tvil på hvordan den høres ut uplugget. Noen som vet noe om dette?.

Setter stor pris på svar m.v.h Nora

Jeg synes ikke de låter noe særlig uplugget. Helt ok plugget, men det finnes minst like bra i samme prisklasse der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en "billig-ovation", en Ovation Celebrity som jeg ga 2500 for brukt. Den har bakside i plast, men låter overraskende bra til tross for plasten, både plugged og unplugged. Det største problemet med den er at den avrundede baksiden er helt håpløs med mindre man spiller stående og har gitaren omtrent i skritthøyde. Da liker jeg den veldig godt, men alle andre spillestillinger er ikke sjans. Den vingler altfor mye frem og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.