Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Synkende mikrofoner


Jens Erlend

Anbefalte innlegg

Humbuckerne (mest på den mot halsen) i gitar min synker. Vis eg skrur den opp sån eg vil ha den, så er den etter ei uke helt nede ved treverket igjen.

Og det jeg da lurer på er om dette er valig, og om det er noe det går an å gjøre noe med?

hmmmm,... doktoren sier: "det er ikke pic-upsa som synker, det er gitaren som stiger. et såkalt RGS, Risen Guitar Syndrome." crap man! lite å gjøre mot rgs :( Den eneste muligheten vil være å snu problemet på hodet og tenke seg at det er pickupsa som synker :wacko: ta av strengene/ evt slakk dem, slik at du får skrudd ut pick up med ramme. kikk på den så oppdager du nok problemet. kanskje skruene er for små, gjengene slitt, osv. er mulig å legge litt skumgummi under pick upen slik at denne blir presset oppover, bla, bla, bla. uansett, skru ut , du finner feilen.

minner meg på folkeeventyret under:

det var en gang en mann som hadde så vondt i lungene sine. han var nevenyttig og visste at om man skulle løse problemet måtte man først komme til problemets kjerne. mannen gikk derfor ut i vedskjulet, la overkroppen på huggestabben, tok kløyveøksa og hogg seg i brystet. etter kort tids hugging fikk han løs lungene og dro dem ut. ved nærmere syn skønte han straks hva som var galt: "fy fan, æsj! de er jo fulle av slim og blod, ikke rart jeg er dårlig." mannen gikk ned mot bekken for å skylle det ekle svineriet. vel nede i bekken la han lungene uti og begynte å vaske dem. i sivet like ved lurte det ei svær gjedde som for fram og slukte lungene. "men fan da!" skreik mannen, "ja, ja, de var jo ikke til nytte uanset". Han flirte for seg selv og falt død om. snipp snapp snute.

gtrzmzn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at det har noe med treverket å gjøre. En gitar er jo ikke laget av balsatre, og pickupen kan jo ikke komme ut på baksida til slutt... ;) Nei, prøv å stramme fjærer / låse skruene. Sannsynligvis er det en kombinasjon av at fjærene er for slakke, og gjengene for romslige. Ørsmå vibrasjoner i gitaren kan forårsake at skruene beveger seg. På kjøretøyer og motorer bruker man da da Loctite, som rett og slett er et lim som herder og forhindrer at skruer og muttere beveger på seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.