Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

preamp funksjon i Boss gt 8


stensen

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan fortelle meg i hvilken sammenheng de bruker preamp funksjonen i Boss gt-8.

Når jeg kobler gt 8 inn i mitt steinberg lydkort og spiller inn i cubase føler jeg at jeg må aktivere preamp funksjonen på vrenglyd for

at det ikke skal låte pinglete. Mens når jeg derimot bruker den mot to Marshall MG30 amps L+R får jeg ikke grom vreng lyd når jeg aktiverer preamp

funksjonen. Noen som kan forklare noe rundt dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter du output select når du bruker den mot Marshall ampene?

Har alltid output select på phone/lines ble anbefalt det i en demo video på youtube. Synes det gir best lyd.

Ellers har jeg kanalvelger på Dynamic for å få lyd i begge ampene. Kan jo også prøve Dual L+R.

Nå er jo ikke Marhsall 30 MG dfx forsterkere verdens beste. Jeg må vel til og skru på Gt 8 igjen dersom

jeg skaffer meg et par Marshall jcm 900 kombo el lign.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvis du har en FX loop kan du bruke 4-kabelsmetoden til å unngå preampseksjonen i ampen, og heller bruke ampsimulasjonen i Gt-8. Funker knall.

Er egemtlig motsatt. 4CM gjør at du kan bruke preamp/ forforsterker i ampen istedenfor ampsimuleringene i Gt-8. Og sette effektene i rett rekkefølge i forhold til preamp. F.eks overdrive og wha før forsterker og delay/ chorus etter forforsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egemtlig motsatt. 4CM gjør at du kan bruke preamp/ forforsterker i ampen istedenfor ampsimuleringene i Gt-8. Og sette effektene i rett rekkefølge i forhold til preamp. F.eks overdrive og wha før forsterker og delay/ chorus etter forforsterker.

Tja, det er vel mer riktig. Tweaker du litt på innstillingene blir 4cm det samme som å koble rett i fx loopen (som er det jeg beskrev over). En av de fine tingene med 4cm er at du kan velge om du vil ha med preampen eller ikke veldig enkelt. I tillegg blir jo lyden, som du påpeker, ofte bedre når pedalsimulasjonene kommer i riktig rekkefølge i forhold til preamp.

Nå er det verdt å nevnes at effektene også kommer i riktig rekkefølge hvis du bruker ampsimulering og kjører lyden rett i fx-loop.

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.